D 2018

Syllabus Design in Tourism Education. An Example of a Newly Introduced Course Business Culture in Tourism

CHYLKOVÁ, Martina a Krystyna HEINZ

Základní údaje

Originální název

Syllabus Design in Tourism Education. An Example of a Newly Introduced Course Business Culture in Tourism

Autoři

CHYLKOVÁ, Martina (203 Česká republika, domácí) a Krystyna HEINZ (203 Česká republika, domácí)

Vydání

Karviná, Aktuální trendy lázeňství, hotelnictví a turismu, od s. 15-21, 7 s. 2018

Nakladatel

SU v Opavě. OPF v Karviné

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)

Kód RIV

RIV/47813059:19520/18:00011140

Organizační jednotka

Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné

ISBN

978-80-7510-280-5

Klíčová slova anglicky

intercultural communication; tourim education; culture awareness
Změněno: 21. 11. 2019 15:04, RNDr. Daniel Jakubík

Anotace

V originále

The article describes a newly introduced course Business Culture in Tourism. It deals with the syllabus of the course and emphasizes the importance of culture related issues being incorporated into universioty curriculum for students of tourism. The article also presents a selected chapter from the created coursebook.
Zobrazeno: 29. 11. 2024 13:54