C
2017
Gastrofestivaly jako nástroj propagace regionu
KOSTKOVÁ, Miroslava
Basic information
Original name
Gastrofestivaly jako nástroj propagace regionu
Name in Czech
Gastrofestivaly jako nástroj propagace regionu
Name (in English)
Gastrofestivals as a tool of regional promotion
Edition
Opava, Gastronomie a cestovní ruch, p. 72-88, 17 pp. 2017
Publisher
X-media servis s.r.o.
Other information
Type of outcome
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Field of Study
50204 Business and management
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
RIV identification code
RIV/47813059:19520/17:A0000025
Organization unit
School of Business Administration in Karvina
Keywords (in Czech)
gastrofestivaly, propagace, region
Keywords in English
gastrofestivals; promotion; region
Tags
International impact, Reviewed
V originále
Kulinářský cestovní ruch přispívá k rozvoji regionu tím, že je spojen s produkcí místních kvalitních surovin a zároveň posiluje zájem o prodloužení pobytu návštěvníků destinace. Kulinářský zážitek je ovlivněn i tím, v jakém prostředí a v jaké atmosféře pokrmy konzumujeme. Kapitola se věnuje významu gastrofestivalů jako nástroje pro propagaci regionu, poskytuje výsledky primárního výzkumu, který byl proveden v Moravskoslezském kraji a který deklaruje v komparaci s dalšími propagačními akcemi jeho význam.
In English
Culinary tourism contributes to the development of the region by being linked to the production of local quality ingredients while at the same time strengthening the interest in extending the stay of visitors to the destination. The culinary experience is also influenced by the environment and atmosphere in which we consume meals. The chapter deals with the importance of gastronomic festivals as a tool for the promotion of the region.
Displayed: 23/12/2024 07:04