JANKŮ, Kateřina. Terciární vzdělávání jako cesta k zaměstnanosti člověka s disabilitou (Tertiary education as a way to employment of people with disability). Online. In Kaleja, M. Multidimenzionální proporcionalita studijní neúspěšnosti a její vybrané kontexty v terciárním vzdělávání. 1st ed. Opava: Fakulta veřejných politik, Slezská univerzita v Opavě, 2019, p. 107-117. ISBN 978-80-7510-329-1.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Terciární vzdělávání jako cesta k zaměstnanosti člověka s disabilitou
Name (in English) Tertiary education as a way to employment of people with disability
Authors JANKŮ, Kateřina (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition 1. vyd. Opava, Multidimenzionální proporcionalita studijní neúspěšnosti a její vybrané kontexty v terciárním vzdělávání, p. 107-117, 11 pp. 2019.
Publisher Fakulta veřejných politik, Slezská univerzita v Opavě
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50302 Education, special
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form electronic version available online
RIV identification code RIV/47813059:19510/19:A0000188
Organization unit Faculty of Public Policies in Opava
ISBN 978-80-7510-329-1
Keywords (in Czech) Terciární vzdělávání; disabilita; zaměstnávání;
Keywords in English Terciary education; disability; employment;
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Kateřina Janků, Ph.D., učo 51962. Changed: 12/12/2019 19:36.
Abstract
Článek upozorňuje na fakta, která souvisí s přípravou studentů se specifickými potřebami a jejich budoucím uplatněním a zaměstnáváním. Vyzdvihuje úskalí celého procesu zaměstnávání mladých absolventů vysokých škol a jejich praxe v průběhu studia.
Abstract (in English)
The article draws attention to facts related to the preparation of students with specific needs and their future employment. It highlights the pitfalls of the whole process of employing young graduates and their practice during their studies.
PrintDisplayed: 24/7/2024 21:29