D 2019

TEAM WORK AS TARGETED SUPPORT OF INCLUSION IN EDUCATION

ZEZULKOVÁ, Eva and Kateřina JANKŮ

Basic information

Original name

TEAM WORK AS TARGETED SUPPORT OF INCLUSION IN EDUCATION

Name in Czech

Týmová spolupráce jako cílená podpora inkluzivního vzdělávání

Authors

ZEZULKOVÁ, Eva (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Kateřina JANKŮ (203 Czech Republic, belonging to the institution)

Edition

1. vyd. Seville, SPAIN, ICERI 2019, 12th International Conference of Education, Research and Innovation, p. 1803-1808, 6 pp. 2019

Publisher

ICERI2019

Other information

Language

English

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50302 Education, special

Country of publisher

Spain

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

electronic version available online

References:

URL

RIV identification code

RIV/47813059:19510/19:A0000189

Organization unit

Faculty of Public Policies in Opava

ISBN

978-84-09-14755-7

ISSN

DOI

http://dx.doi.org/10.21125/iceri.2019.0505

UT WoS

000530109201134

Keywords (in Czech)

Školní inkluze; žák ohrožený školním neúspěchem; týmová spolupráce; mimoškolní doučování; školní poradenské pracoviště;

Keywords in English

School inclusion; pupil at risk of school failure; teamwork; extracurricular tutoring; school counseling center;

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 14/2/2022 20:40, Mgr. Kateřina Janků, Ph.D.

Abstract

V originále

Cílem předloženého článku je informovat o realizaci a výsledcích projektu Přímá a jasná podpora školské inkluze - otázka školy, rodiny, okolí (r.č. CZ.02.3.61/0.0/0.0/15_007/0000239) garantovaném Slezskou univerzitou v Opavě, Fakultou veřejných politik. V projektu byly řešeny otázky související s podmínkami inkluzivního vzdělávání s důrazem na zvyšování kompetencí pedagogických pracovníků, na spolupráci se zákonnými zástupci žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků ohrožených předčasným odchodem ze vzdělávání a přímou podporu právě těmto žákům.
Displayed: 14/11/2024 01:57