2020
Applying socially Responsible Enterpreneurship in tourism businesses
BOTLÍKOVÁ, Milena, Josef BOTLÍK a Jana STUCHLÍKOVÁZákladní údaje
Originální název
Applying socially Responsible Enterpreneurship in tourism businesses
Název česky
Uplatňování společensky odpovědného podnikání v cestovním ruchu
Autoři
BOTLÍKOVÁ, Milena (203 Česká republika, garant, domácí), Josef BOTLÍK (203 Česká republika) a Jana STUCHLÍKOVÁ (203 Česká republika, domácí)
Vydání
74. vyd. 04001. Žilina, International Scientific Conference Globalization and its Socio-Economic Consequences 2019 – Sustainability in the Global-Knowledge Economy . od s. 1-8, 8 s. 2020
Nakladatel
EkF, Žilinská univerzita Žilina
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50204 Business and management
Stát vydavatele
Slovensko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
elektronická verze "online"
Odkazy
Kód RIV
RIV/47813059:19240/20:A0000639
Organizační jednotka
Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě
ISSN
UT WoS
000528040800068
Klíčová slova česky
turismus; podniky; globalizační procesy
Klíčová slova anglicky
tourism; businesses; globalization processes
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 16. 5. 2022 10:58, Ing. Milena Botlíková, Ph.D.
V originále
The current global world is recording and progressively developing tourism industry by the expansion of hotels and catering facilities. The development of tourism is inextricably linked with positive impacts such as growth of employment, increase in business activities, etc. On the other hand, the connection between tourism and global problems has been actively discussed in recent years. With the development of tourism occurs to the congestion of destinations, globalization brings degeneration of national cultures, grow gas emissions, soil erosion and increased waste production. The research revealed that Czech citizens consider the accumulation of waste as one of the global problems right after the lack of drinking water. One possibility of effective management of corporate waste is the implementation of waste management strategy in the management of the company. Businesses should aim to reduce, sort and recycle. The aim of the article was to compare the development of waste production in the European Union and the Czech Republic in connection with tourism and to evaluate the approach of Czech hotel companies to the issue of waste management. On the basis of the analysis, it can be stated that the amount of waste is gradually increasing and the hotels have some reserves.
Česky
Současný globální svět zaznamenává dynamický růst turistického průmyslu, rozšiřování hotelů a stravovacích zařízení. Rozvoj cestovního ruchu je neoddělitelně spjat s pozitivními dopady, jako je růst zaměstnanosti, nárůst podnikatelských aktivit atd. Na druhé straně se v posledních letech aktivně diskutuje o souvislosti cestovního ruchu a globálních problémů. S rozvojem cestovního ruchu dochází k přetížení destinací, globalizace přináší degeneraci národních kultur, rostoucí emise plynů, erozi půdy a zvýšenou produkci odpadu. Výzkum ukázal, že čeští občané považují hromadění odpadu za jeden z globálních problémů hned po nedostatku pitné vody. Jednou z možností efektivního nakládání s podnikovým odpadem je implementace strategie nakládání s odpady ve správě společnosti. Podniky by se měly zaměřit na omezení, třídění a recyklaci. Cílem článku bylo porovnat vývoj produkce odpadů v Evropské unii a České republice v souvislosti s cestovním ruchem a zhodnotit přístup českých hotelových společností k problematice nakládání s odpady. Na základě analýzy lze konstatovat, že množství odpadu se postupně zvyšuje a hotely mají určité rezervy.