2019
Modeling of Virtual Infrastructure
BOTLÍK, Josef a Radmila KRKOŠKOVÁZákladní údaje
Originální název
Modeling of Virtual Infrastructure
Název česky
Modelování virtuálních infrastruktur
Autoři
BOTLÍK, Josef (203 Česká republika, garant, domácí) a Radmila KRKOŠKOVÁ (203 Česká republika)
Vydání
2nd. Karviná, DEMSME, od s. 34-41, 8 s. 2019
Nakladatel
OPF vKarviné, SU v Opavě
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
10201 Computer sciences, information science, bioinformatics
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
elektronická verze "online"
Kód RIV
RIV/47813059:19520/19:A0000039
Organizační jednotka
Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
ISBN
978-80-7510-339-0
UT WoS
000519107000005
Klíčová slova česky
infrastruktura; model; virtuální
Klíčová slova anglicky
infrastructure; modeling; virtualization
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 10. 4. 2020 08:08, Mgr. Radmila Krkošková, Ph.D.
Anotace
V originále
Structural and spatial analyses are characterized by the use of virtual infrastructures. Mutual spatial contexts can be given by physical dependencies (neighbouring entities, common border points, the presence of physical, e.g. road connection etc.) or are generated purposefully by virtual infrastructure, for example, geographic coordinates and selected parameters, most often minimum distances. According to the required density, the number of minimum distances and other infrastructure parameters, such as triangulation or edge repetition, are defined. Generating Virtual Infrastructure on regional geopolitical objects encounters problems associated with the uneven distribution of adjacent objects and different sizes. At the national level, for example, there is a disproportion in terms of the size of Russia, the low density of neighbouring states in the North American region, the specific distribution (specific shape - Chile, the Central America linearity, etc.) or insularity with real distances (Italy is mainly surrounded by sea, yet a relatively large number of states are in the vicinity). The use of minimum distances between countries based on geographic centres does not provide satisfactory infrastructure, which is in some cases disproportionately dense or unnecessary. The paper discusses possible methods to reduce disproportion