J
2019
Customer relationship management in small and medium-sized enterprises of the Moravian-Silesian region: Qualitative research.
LANGEROVÁ, Adéla and Halina STARZYCZNÁ
Basic information
Original name
Customer relationship management in small and medium-sized enterprises of the Moravian-Silesian region: Qualitative research.
Name in Czech
CRM v malých a středních podnicích Moravskoslezského regionu: Kvalitativní výzkum.
Authors
LANGEROVÁ, Adéla (203 Czech Republic, belonging to the institution) and
Halina STARZYCZNÁ (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
Acta academica karviniensia, Karviná, 2019, 1212-415X
Other information
Type of outcome
Článek v odborném periodiku
Field of Study
50204 Business and management
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/47813059:19520/19:A0000050
Organization unit
School of Business Administration in Karvina
Keywords in English
Customer relationship management; CRM definition; CRM architecture; CRM elements; CRM benefits and barriers; CRM in SME.
V originále
Customer relationship management (CRM) is in the centre of attention of companies of any size and it is applied in different areas of national economy. In the School of Business Administration in Karviná the CRM research is being carried out since 2005 under a grant and other projects. The objective of this article is to introduce partial results of the latest research carried out especially under “Student Grant Competition” (2017-2019) or under the project of long-term sustainability OP VK (2014-2019). The particular objective of this contribution is to introduce brief conclusions of the interviews we had with representatives of small and medium sized enterprises (SME) in the Moravian-Silesian Region. These interviews were a necessary part of the pre-research phase of our qualitative research. Our research topic is connected with the main problem areas of CRM in the Moravian-Silesian Region.
In Czech
Řízení vztahů se zákazníky (CRM) je v centru pozornosti společností všech velikostí a je aplikováno v různých oblastech národní ekonomiky. Na Obchodně podnikatelské fakultě v Karviné probíhá výzkum CRM od roku 2005 v rámci grantu a dalších projektů. Cílem tohoto článku je představit dílčí výsledky nejnovějšího výzkumu provedeného zejména v rámci „Studentské grantové soutěže“ (2017-2019) a v rámci projektu dlouhodobé udržitelnosti OP VK (2014-2019). Konkrétním cílem tohoto příspěvku je představit stručné závěry rozhovorů, které jsme měli se zástupci malých a středních podniků (MSP) v Moravskoslezském kraji. Tyto rozhovory byly nezbytnou součástí předvýzkumné fáze našeho kvalitativního výzkumu. Naše výzkumné téma je spojeno s hlavními problémovými oblastmi CRM v Moravskoslezském kraji.
Displayed: 8/11/2024 06:27