2018
Changes in Marketing Management of Companies Due to the Development of the Internet.
BAUEROVÁ, RadkaZákladní údaje
Originální název
Changes in Marketing Management of Companies Due to the Development of the Internet.
Autoři
Vydání
Economics Management Innovation, 2018, 1805-353X
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50204 Business and management
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
Klíčová slova anglicky
Vision; channel distribution; marketing management changes; internet; Internet of things
Změněno: 9. 1. 2020 13:46, Ing. Radka Bauerová, Ph.D.
Anotace
V originále
This paper provides an empirical test of whether the development of the internet links to implementing a new technology which increasing competition required changes in the marketing management. The aim of the paper is to determine the impact of internet development on marketing management and to determine whether attributes such as the type of industry, year of establishment and ownership structure can be related to the level of marketing management adaptation to a changing environment.