J 2018

Changes in Marketing Management of Companies Due to the Development of the Internet.

BAUEROVÁ, Radka

Základní údaje

Originální název

Changes in Marketing Management of Companies Due to the Development of the Internet.

Autoři

BAUEROVÁ, Radka

Vydání

Economics Management Innovation, 2018, 1805-353X

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50204 Business and management

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Webová adresa ukazující na text publikace

Organizační jednotka

Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné

Klíčová slova anglicky

Vision; channel distribution; marketing management changes; internet; Internet of things
Změněno: 9. 1. 2020 13:46, Ing. Radka Bauerová, Ph.D.

Anotace

V originále

This paper provides an empirical test of whether the development of the internet links to implementing a new technology which increasing competition required changes in the marketing management. The aim of the paper is to determine the impact of internet development on marketing management and to determine whether attributes such as the type of industry, year of establishment and ownership structure can be related to the level of marketing management adaptation to a changing environment.
Zobrazeno: 16. 11. 2024 08:26