2018
Are online sales affected by demographic factors in the Czech Republic?
BAUEROVÁ, RadkaZákladní údaje
Originální název
Are online sales affected by demographic factors in the Czech Republic?
Autoři
Vydání
Acta academica karviniensia, Karviná, Slezská univerzita, Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné, 2018, 1212-415X
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50204 Business and management
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
Klíčová slova anglicky
Customer behaviour; demographic factors; demographic segmentation; E-marketing; online purchase; online shopping
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 9. 1. 2020 14:14, Ing. Radka Bauerová, Ph.D.
Anotace
V originále
Almost 80% of households in the Czech Republic have Internet access, which is three times higher than in 2005. This rapid development of the Internet has provided space for the development of e-tail, and online shopping has become a new form of sales. Interestingly, the development of online sales is even higher over the same period, and in 2016, 43.6% of the Czech population shop online. These facts declare the importance of examining factors that can influence the purchase of consumers online, for the sake of e-tail strategic decision making. This article explores the relationship between demographic factors and online purchase using the IBM SPSS software.