J 2018

Are online sales affected by demographic factors in the Czech Republic?

BAUEROVÁ, Radka

Základní údaje

Originální název

Are online sales affected by demographic factors in the Czech Republic?

Autoři

BAUEROVÁ, Radka

Vydání

Acta academica karviniensia, Karviná, Slezská univerzita, Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné, 2018, 1212-415X

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50204 Business and management

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Webová stránka ukazující na plný text

Organizační jednotka

Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné

DOI

http://dx.doi.org/10.25142/aak.2018.001

Klíčová slova anglicky

Customer behaviour; demographic factors; demographic segmentation; E-marketing; online purchase; online shopping

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 9. 1. 2020 14:14, Ing. Radka Bauerová, Ph.D.

Anotace

V originále

Almost 80% of households in the Czech Republic have Internet access, which is three times higher than in 2005. This rapid development of the Internet has provided space for the development of e-tail, and online shopping has become a new form of sales. Interestingly, the development of online sales is even higher over the same period, and in 2016, 43.6% of the Czech population shop online. These facts declare the importance of examining factors that can influence the purchase of consumers online, for the sake of e-tail strategic decision making. This article explores the relationship between demographic factors and online purchase using the IBM SPSS software.
Zobrazeno: 29. 11. 2024 17:09