2020
Principy managementu ve veřejné správě se zaměřením na Českou republiku
KAMRÁDOVÁ, LucieZákladní údaje
Originální název
Principy managementu ve veřejné správě se zaměřením na Českou republiku
Název česky
Principy managementu ve veřejné správě se zaměřením na Českou republiku
Autoři
Vydání
Opava, "Role veřejné správy a sociální politiky v každodenním občanském životě". Recenzovaný sborník mezinárodní vědecké konference. od s. 66-74, 9 s. 2020
Nakladatel
Slezská univerzita v Opavě
Další údaje
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Organizační jednotka
Fakulta veřejných politik v Opavě
ISBN
978-80-7510-393-2
Klíčová slova česky
Management, občan, veřejná správa, klient, právo, lidský zdroj, úředník, úřad
Klíčová slova anglicky
Management, citizen, public administration, client, law, human resource officer, office.
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 17. 1. 2020 12:07, Ing. Lucie Kamrádová, Ph.D.
V originále
V současné demokratické společnosti stále převažuje stigma neefektivity veřejné správy a celého veřejného sektoru. Do jisté míry na tomto pohledu mají zásluhu také media a mediální kampaně objevující se nejen v tisku ale také na internetu. Cílem příspěvku je představit veřejnou správu jako manažersky řízenou organizaci, která se v současné době snaží reagovat na turbulentně se měnící společenskou situaci a orientovat se na občana (klienta), kterému chce poskytnout maximální množství výhod plynoucích z výkonu tohoto sektoru. Součástí příspěvku je také pohled na úředníka jako kvalifikovaný lidský zdroj.
Česky
V současné demokratické společnosti stále převažuje stigma neefektivity veřejné správy a celého veřejného sektoru. Do jisté míry na tomto pohledu mají zásluhu také media a mediální kampaně objevující se nejen v tisku ale také na internetu. Cílem příspěvku je představit veřejnou správu jako manažersky řízenou organizaci, která se v současné době snaží reagovat na turbulentně se měnící společenskou situaci a orientovat se na občana (klienta), kterému chce poskytnout maximální množství výhod plynoucích z výkonu tohoto sektoru. Součástí příspěvku je také pohled na úředníka jako kvalifikovaný lidský zdroj.
Anglicky
In today's democratic society, the stigma of inefficiency in public administration and the public sector as a whole still prevails. To a certain extent, the media and media campaigns appearing not only in the press but also on the Internet also contribute to this view. The aim of the paper is to present public administration as a managerly managed organization that is currently trying to respond to the turbulently changing social situation and to focus on the citizen (client) to whom it wants to provide the maximum amount of benefits resulting from the performance of this sector. The paper also includes a view of an official as a qualified human resource.