C 2019

Fächerübergreifende Themen in den Lehrwerken für DaF. Beschreibung der Vorbereitungsphase einer bevorstehenden Analyse.

BROŽOVIČOVÁ, Barbora

Základní údaje

Originální název

Fächerübergreifende Themen in den Lehrwerken für DaF. Beschreibung der Vorbereitungsphase einer bevorstehenden Analyse.

Název česky

Průřezová témata v učebnicích němčiny jako cizího jazyka. Popis přípravné fáze následné analýzy.

Název anglicky

Cross-Curricular Topics in German Language Textbooks. Description of the preparatory phase of subsequent analysis.

Autoři

BROŽOVIČOVÁ, Barbora (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Opava, Text Analysis and Interpretation/ Textanalyse und -Interpretation, od s. 155-173, 19 s. 2019

Nakladatel

Slezská univerzita v Opavě

Další údaje

Jazyk

němčina

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

60200 6.2 Languages and Literature

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/47813059:19240/19:A0000508

Organizační jednotka

Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě

ISBN

978-80-7510-353-6

Klíčová slova česky

učebnice němčiny; průřezová témata; analýza

Klíčová slova anglicky

German Language Textbooks; Cross-Curricular Topics; analysis

Štítky

SGS42018, ÚCJ

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 12. 3. 2020 10:31, doc. PhDr. Michaela Weiss, Ph.D.

Anotace

ORIG CZ EN

V originále

Auf dem Hintergrund der veränderten Bildungssituation und curricularen Politik in der Tschechischen Republik, die in diesem Kapitel kurz skizziert wird, wird in der Forschung das Potenzial der Lehrwerke im Bereich der fächerübergreifenden Themen untersucht. Es wird der Frage nachgegangen, inwiefern sich das Lehrwerk in Bezug auf die Problematik der fächerübergreifenden Themen im Unterricht Deutsch als Fremdsprache (DaF) einsetzen lässt. Das Kapitel setzt sich zum Ziel, das methodische Verfahren der Forschung im Hinblick auf die Bildungspolitik in der Tschechischen Republik zu beschreiben.

Česky

Kapitola se zabývá výzkumem potenciálu německých jazykových učebnic na pozadí současné kurikulární politiky ČR. V popředí stojí otázka, do jaké míry je možné nasadit do výuky učebnici němčiny jako cizího jazyka ve vztahu k problematice průřezových témat. Cílem této kapitoly je popsat metodický postup plánovaného výzkumu se zřetelem na současný stav vzdělávacího systému ČR.
Zobrazeno: 14. 11. 2024 03:29