C 2019

Fächerübergreifende Themen in den Lehrwerken für DaF. Beschreibung der Vorbereitungsphase einer bevorstehenden Analyse.

BROŽOVIČOVÁ, Barbora

Basic information

Original name

Fächerübergreifende Themen in den Lehrwerken für DaF. Beschreibung der Vorbereitungsphase einer bevorstehenden Analyse.

Name in Czech

Průřezová témata v učebnicích němčiny jako cizího jazyka. Popis přípravné fáze následné analýzy.

Name (in English)

Cross-Curricular Topics in German Language Textbooks. Description of the preparatory phase of subsequent analysis.

Authors

BROŽOVIČOVÁ, Barbora (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

Opava, Text Analysis and Interpretation/ Textanalyse und -Interpretation, p. 155-173, 19 pp. 2019

Publisher

Slezská univerzita v Opavě

Other information

Language

German

Type of outcome

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Field of Study

60200 6.2 Languages and Literature

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

RIV identification code

RIV/47813059:19240/19:A0000508

Organization unit

Faculty of Philosophy and Science in Opava

ISBN

978-80-7510-353-6

Keywords (in Czech)

učebnice němčiny; průřezová témata; analýza

Keywords in English

German Language Textbooks; Cross-Curricular Topics; analysis

Tags

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 12/3/2020 10:31, doc. PhDr. Michaela Weiss, Ph.D.

Abstract

V originále

Auf dem Hintergrund der veränderten Bildungssituation und curricularen Politik in der Tschechischen Republik, die in diesem Kapitel kurz skizziert wird, wird in der Forschung das Potenzial der Lehrwerke im Bereich der fächerübergreifenden Themen untersucht. Es wird der Frage nachgegangen, inwiefern sich das Lehrwerk in Bezug auf die Problematik der fächerübergreifenden Themen im Unterricht Deutsch als Fremdsprache (DaF) einsetzen lässt. Das Kapitel setzt sich zum Ziel, das methodische Verfahren der Forschung im Hinblick auf die Bildungspolitik in der Tschechischen Republik zu beschreiben.

In Czech

Kapitola se zabývá výzkumem potenciálu německých jazykových učebnic na pozadí současné kurikulární politiky ČR. V popředí stojí otázka, do jaké míry je možné nasadit do výuky učebnici němčiny jako cizího jazyka ve vztahu k problematice průřezových témat. Cílem této kapitoly je popsat metodický postup plánovaného výzkumu se zřetelem na současný stav vzdělávacího systému ČR.