2019
Fächerübergreifende Themen in den Lehrwerken für DaF. Beschreibung der Vorbereitungsphase einer bevorstehenden Analyse.
BROŽOVIČOVÁ, BarboraZákladní údaje
Originální název
Fächerübergreifende Themen in den Lehrwerken für DaF. Beschreibung der Vorbereitungsphase einer bevorstehenden Analyse.
Název česky
Průřezová témata v učebnicích němčiny jako cizího jazyka. Popis přípravné fáze následné analýzy.
Název anglicky
Cross-Curricular Topics in German Language Textbooks. Description of the preparatory phase of subsequent analysis.
Autoři
BROŽOVIČOVÁ, Barbora (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Opava, Text Analysis and Interpretation/ Textanalyse und -Interpretation, od s. 155-173, 19 s. 2019
Nakladatel
Slezská univerzita v Opavě
Další údaje
Jazyk
němčina
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
60200 6.2 Languages and Literature
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/47813059:19240/19:A0000508
Organizační jednotka
Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě
ISBN
978-80-7510-353-6
Klíčová slova česky
učebnice němčiny; průřezová témata; analýza
Klíčová slova anglicky
German Language Textbooks; Cross-Curricular Topics; analysis
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 12. 3. 2020 10:31, doc. PhDr. Michaela Weiss, Ph.D.
V originále
Auf dem Hintergrund der veränderten Bildungssituation und curricularen Politik in der Tschechischen Republik, die in diesem Kapitel kurz skizziert wird, wird in der Forschung das Potenzial der Lehrwerke im Bereich der fächerübergreifenden Themen untersucht. Es wird der Frage nachgegangen, inwiefern sich das Lehrwerk in Bezug auf die Problematik der fächerübergreifenden Themen im Unterricht Deutsch als Fremdsprache (DaF) einsetzen lässt. Das Kapitel setzt sich zum Ziel, das methodische Verfahren der Forschung im Hinblick auf die Bildungspolitik in der Tschechischen Republik zu beschreiben.
Česky
Kapitola se zabývá výzkumem potenciálu německých jazykových učebnic na pozadí současné kurikulární politiky ČR. V popředí stojí otázka, do jaké míry je možné nasadit do výuky učebnici němčiny jako cizího jazyka ve vztahu k problematice průřezových témat. Cílem této kapitoly je popsat metodický postup plánovaného výzkumu se zřetelem na současný stav vzdělávacího systému ČR.
Anglicky
This chapter deals with research of the potential of German language textbooks on the background of the current curriculum of the Czech Republic. The question is if (and to what extent) is it possible to introduce a German language textbook into the teaching of foreign language in relation to the cross-curricular topics. The goal of this chapter is to describe the methodological steps of a planned research with relation to the current state of Czech Republic's education system.