D 2019

Nerovné cesty k rovným příležitostem v terciárním vzdělávání

ZEZULKOVÁ, Eva and Petr ADAMUS

Basic information

Original name

Nerovné cesty k rovným příležitostem v terciárním vzdělávání

Name in Czech

Nerovné cesty k rovným příležitostem v terciárním vzdělávání

Name (in English)

Unequal Roads to Equal Opportunities in Tertiary Education

Authors

ZEZULKOVÁ, Eva (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Petr ADAMUS (203 Czech Republic)

Edition

Univerzita Palackého v Olomouci, Škola pro všechny aneb Interdisciplinarita ve školní edukaci a pedagogických vědách. Sborník České pedagogické společnosti, p. 55-64, 10 pp. 2019

Publisher

Česká pedagogická společnost

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50302 Education, special

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

electronic version available online

RIV identification code

RIV/47813059:19510/19:A0000200

Organization unit

Faculty of Public Policies in Opava

ISBN

978-80-905245-9-0

Keywords (in Czech)

terciární vzdělávání; student se specifickými potřebami; rovný přístup; inkluzivní prostředí

Keywords in English

tertiary education; a student with special needs; equal access; inclusive environment
Změněno: 7/2/2020 10:37, doc. Mgr. Eva Zezulková, Ph.D.

Abstract

V originále

Příspěvek je zaměřen na aktuální otázky, související s optimalizací vzdělávacího procesu a mírou přístupnosti terciárního vzdělávání uchazečům o studium a studentům se specifickými potřebami. Reflektuje současné inkluzivní tendence ve vzdělávání a zdůrazňuje nutnost adaptace studijního prostředí a studijních podmínek na vysokých školách. Součástí příspěvku jsou praktické zkušenosti při budování inkluzivního prostředí na vysoké škole s důrazem na silné a slabé stránky celého procesu.

In English

The paper focuses on current issues related to the optimization of the educational process and the degree of accessibility of higher education applicants for study and students with special needs. Reflecting current trends in inclusive education and stresses the need for adaptation of the learning environment and study conditions at universities. Part of the contribution of practical experience in building inclusive environments in college with an emphasis on the strengths and weaknesses of the process.