Detailed Information on Publication Record
2019
Nerovné cesty k rovným příležitostem v terciárním vzdělávání
ZEZULKOVÁ, Eva and Petr ADAMUSBasic information
Original name
Nerovné cesty k rovným příležitostem v terciárním vzdělávání
Name in Czech
Nerovné cesty k rovným příležitostem v terciárním vzdělávání
Name (in English)
Unequal Roads to Equal Opportunities in Tertiary Education
Authors
ZEZULKOVÁ, Eva (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Petr ADAMUS (203 Czech Republic)
Edition
Univerzita Palackého v Olomouci, Škola pro všechny aneb Interdisciplinarita ve školní edukaci a pedagogických vědách. Sborník České pedagogické společnosti, p. 55-64, 10 pp. 2019
Publisher
Česká pedagogická společnost
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50302 Education, special
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
electronic version available online
RIV identification code
RIV/47813059:19510/19:A0000200
Organization unit
Faculty of Public Policies in Opava
ISBN
978-80-905245-9-0
Keywords (in Czech)
terciární vzdělávání; student se specifickými potřebami; rovný přístup; inkluzivní prostředí
Keywords in English
tertiary education; a student with special needs; equal access; inclusive environment
Změněno: 7/2/2020 10:37, doc. Mgr. Eva Zezulková, Ph.D.
V originále
Příspěvek je zaměřen na aktuální otázky, související s optimalizací vzdělávacího procesu a mírou přístupnosti terciárního vzdělávání uchazečům o studium a studentům se specifickými potřebami. Reflektuje současné inkluzivní tendence ve vzdělávání a zdůrazňuje nutnost adaptace studijního prostředí a studijních podmínek na vysokých školách. Součástí příspěvku jsou praktické zkušenosti při budování inkluzivního prostředí na vysoké škole s důrazem na silné a slabé stránky celého procesu.
In English
The paper focuses on current issues related to the optimization of the educational process and the degree of accessibility of higher education applicants for study and students with special needs. Reflecting current trends in inclusive education and stresses the need for adaptation of the learning environment and study conditions at universities. Part of the contribution of practical experience in building inclusive environments in college with an emphasis on the strengths and weaknesses of the process.