D 2019

Nerovné cesty k rovným příležitostem v terciárním vzdělávání

ZEZULKOVÁ, Eva a Petr ADAMUS

Základní údaje

Originální název

Nerovné cesty k rovným příležitostem v terciárním vzdělávání

Název česky

Nerovné cesty k rovným příležitostem v terciárním vzdělávání

Název anglicky

Unequal Roads to Equal Opportunities in Tertiary Education

Autoři

ZEZULKOVÁ, Eva (203 Česká republika, garant, domácí) a Petr ADAMUS (203 Česká republika)

Vydání

Univerzita Palackého v Olomouci, Škola pro všechny aneb Interdisciplinarita ve školní edukaci a pedagogických vědách. Sborník České pedagogické společnosti, od s. 55-64, 10 s. 2019

Nakladatel

Česká pedagogická společnost

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50302 Education, special

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

elektronická verze "online"

Kód RIV

RIV/47813059:19510/19:A0000200

Organizační jednotka

Fakulta veřejných politik v Opavě

ISBN

978-80-905245-9-0

Klíčová slova česky

terciární vzdělávání; student se specifickými potřebami; rovný přístup; inkluzivní prostředí

Klíčová slova anglicky

tertiary education; a student with special needs; equal access; inclusive environment
Změněno: 7. 2. 2020 10:37, doc. Mgr. Eva Zezulková, Ph.D.

Anotace

V originále

Příspěvek je zaměřen na aktuální otázky, související s optimalizací vzdělávacího procesu a mírou přístupnosti terciárního vzdělávání uchazečům o studium a studentům se specifickými potřebami. Reflektuje současné inkluzivní tendence ve vzdělávání a zdůrazňuje nutnost adaptace studijního prostředí a studijních podmínek na vysokých školách. Součástí příspěvku jsou praktické zkušenosti při budování inkluzivního prostředí na vysoké škole s důrazem na silné a slabé stránky celého procesu.

Anglicky

The paper focuses on current issues related to the optimization of the educational process and the degree of accessibility of higher education applicants for study and students with special needs. Reflecting current trends in inclusive education and stresses the need for adaptation of the learning environment and study conditions at universities. Part of the contribution of practical experience in building inclusive environments in college with an emphasis on the strengths and weaknesses of the process.