2019
Nerovné cesty k rovným příležitostem v terciárním vzdělávání
ZEZULKOVÁ, Eva a Petr ADAMUSZákladní údaje
Originální název
Nerovné cesty k rovným příležitostem v terciárním vzdělávání
Název česky
Nerovné cesty k rovným příležitostem v terciárním vzdělávání
Název anglicky
Unequal Roads to Equal Opportunities in Tertiary Education
Autoři
ZEZULKOVÁ, Eva (203 Česká republika, garant, domácí) a Petr ADAMUS (203 Česká republika)
Vydání
Univerzita Palackého v Olomouci, Škola pro všechny aneb Interdisciplinarita ve školní edukaci a pedagogických vědách. Sborník České pedagogické společnosti, od s. 55-64, 10 s. 2019
Nakladatel
Česká pedagogická společnost
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50302 Education, special
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
elektronická verze "online"
Kód RIV
RIV/47813059:19510/19:A0000200
Organizační jednotka
Fakulta veřejných politik v Opavě
ISBN
978-80-905245-9-0
Klíčová slova česky
terciární vzdělávání; student se specifickými potřebami; rovný přístup; inkluzivní prostředí
Klíčová slova anglicky
tertiary education; a student with special needs; equal access; inclusive environment
Změněno: 7. 2. 2020 10:37, doc. Mgr. Eva Zezulková, Ph.D.
V originále
Příspěvek je zaměřen na aktuální otázky, související s optimalizací vzdělávacího procesu a mírou přístupnosti terciárního vzdělávání uchazečům o studium a studentům se specifickými potřebami. Reflektuje současné inkluzivní tendence ve vzdělávání a zdůrazňuje nutnost adaptace studijního prostředí a studijních podmínek na vysokých školách. Součástí příspěvku jsou praktické zkušenosti při budování inkluzivního prostředí na vysoké škole s důrazem na silné a slabé stránky celého procesu.
Anglicky
The paper focuses on current issues related to the optimization of the educational process and the degree of accessibility of higher education applicants for study and students with special needs. Reflecting current trends in inclusive education and stresses the need for adaptation of the learning environment and study conditions at universities. Part of the contribution of practical experience in building inclusive environments in college with an emphasis on the strengths and weaknesses of the process.