ZEZULKOVÁ, Eva and Petr ADAMUS. Nerovné cesty k rovným příležitostem v terciárním vzdělávání (Unequal Roads to Equal Opportunities in Tertiary Education). Online. In Alena Jůvová, Tomáš Čech (eds.). Škola pro všechny aneb Interdisciplinarita ve školní edukaci a pedagogických vědách. Sborník České pedagogické společnosti. Univerzita Palackého v Olomouci: Česká pedagogická společnost, 2019, p. 55-64. ISBN 978-80-905245-9-0.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Nerovné cesty k rovným příležitostem v terciárním vzdělávání
Name in Czech Nerovné cesty k rovným příležitostem v terciárním vzdělávání
Name (in English) Unequal Roads to Equal Opportunities in Tertiary Education
Authors ZEZULKOVÁ, Eva (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Petr ADAMUS (203 Czech Republic).
Edition Univerzita Palackého v Olomouci, Škola pro všechny aneb Interdisciplinarita ve školní edukaci a pedagogických vědách. Sborník České pedagogické společnosti, p. 55-64, 10 pp. 2019.
Publisher Česká pedagogická společnost
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50302 Education, special
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form electronic version available online
RIV identification code RIV/47813059:19510/19:A0000200
Organization unit Faculty of Public Policies in Opava
ISBN 978-80-905245-9-0
Keywords (in Czech) terciární vzdělávání; student se specifickými potřebami; rovný přístup; inkluzivní prostředí
Keywords in English tertiary education; a student with special needs; equal access; inclusive environment
Changed by Changed by: doc. Mgr. Eva Zezulková, Ph.D., učo 50964. Changed: 7/2/2020 10:37.
Abstract
Příspěvek je zaměřen na aktuální otázky, související s optimalizací vzdělávacího procesu a mírou přístupnosti terciárního vzdělávání uchazečům o studium a studentům se specifickými potřebami. Reflektuje současné inkluzivní tendence ve vzdělávání a zdůrazňuje nutnost adaptace studijního prostředí a studijních podmínek na vysokých školách. Součástí příspěvku jsou praktické zkušenosti při budování inkluzivního prostředí na vysoké škole s důrazem na silné a slabé stránky celého procesu.
Abstract (in English)
The paper focuses on current issues related to the optimization of the educational process and the degree of accessibility of higher education applicants for study and students with special needs. Reflecting current trends in inclusive education and stresses the need for adaptation of the learning environment and study conditions at universities. Part of the contribution of practical experience in building inclusive environments in college with an emphasis on the strengths and weaknesses of the process.
PrintDisplayed: 10/5/2024 01:09