Detailed Information on Publication Record
2017
KULINÁŘSKÝ CESTOVNÍ RUCH JAKO PODPORA ROZVOJE CESTOVNÍHO RUCHU V MORAVSKOSLEZSKÉM KRAJI
KAJZAR, Patrik and Klára VÁCLAVÍNKOVÁBasic information
Original name
KULINÁŘSKÝ CESTOVNÍ RUCH JAKO PODPORA ROZVOJE CESTOVNÍHO RUCHU V MORAVSKOSLEZSKÉM KRAJI
Name in Czech
KULINÁŘSKÝ CESTOVNÍ RUCH JAKO PODPORA ROZVOJE CESTOVNÍHO RUCHU V MORAVSKOSLEZSKÉM KRAJI
Name (in English)
Culinary tourism like support of the development of Tourism in the Moravian-Silesian Region
Authors
KAJZAR, Patrik (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Klára VÁCLAVÍNKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Edition
Opava, Aktuální trendy lázeňství, hotelnictví a turismu. Regiony a jejich charakter, p. 45-54, 10 pp. 2017
Publisher
"Neuveden"
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50204 Business and management
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
storage medium (CD, DVD, flash disk)
RIV identification code
RIV/47813059:19520/17:00010808
Organization unit
School of Business Administration in Karvina
ISBN
978-80-7510-228-7
Keywords in English
gastronomy; culinary tourism; Moravian-Silesian Region; tourist.
Změněno: 7/2/2020 10:57, RNDr. Daniel Jakubík
V originále
Kulinářský cestovní ruch je definován jako cestování za jedinečnými a nezapomenutelnými kulinářskými zážitky všeho druhu. Moravskoslezský kraj nabízí kromě přírodních a kulturních krás, také různé formy zážitků, které se týkají kromě jiných, také kulinářského cestovního ruchu. Postupem času vzniklařada projektů, které jsou zaměřeny na podporu gastroturistiky v Moravskoslezském kraji. K podpoře cestovního ruchu v Moravskoslezském krají slouží také různé formy televizních pořadů zaměřených na cestování a regionální gastronomii, veletrhy cestovního ruchu a také pivní turismus. Cílem tohoto článku je ukázat, že kulinářský cestovní ruch je důležitou součástí podpory rozvoje cestovního ruchu v Moravskoslezském kraji.
In English
Culinary tourism is defined as travel for unique and memorable culinary experiences of all kinds. Moravian-Silesian region offers natural and cultural beauties, including various forms of experiences that relate to, among others, also culinary tourism. Over time, a number of projects that are focused on supporting culinary tourism in the Region. To support tourism in the Moravian-Silesian Region are also various forms of television programs focusing on regional travel and gastronomy, travel and tourism trade fairs and beer tourism. The aim of this paper is to show, that culinary tourism is an essential part of support of development of tourism in the Moravian-Silesian Region.