MEIXNEROVÁ, Lucie, Šárka ZAPLETALOVÁ a Zuzana STEFANOVOVÁ. Mezinárodní podnikání. Vybrané strategické, manažerské a ekonomické aspekty. Praha: C.H. Beck. 224 s. ISBN 978-80-7400-654-8. 2017.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Mezinárodní podnikání. Vybrané strategické, manažerské a ekonomické aspekty.
Název česky Mezinárodní podnikání. Vybrané strategické, manažerské a ekonomické aspekty.
Název anglicky International Entrepreneurship. Selected Strategic, Managerial and Economic Aspects.
Autoři MEIXNEROVÁ, Lucie (203 Česká republika), Šárka ZAPLETALOVÁ (203 Česká republika, domácí) a Zuzana STEFANOVOVÁ (203 Česká republika).
Vydání Praha, 224 s. 2017.
Nakladatel C.H. Beck
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Odborná kniha
Obor 50204 Business and management
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/47813059:19520/17:00010911
Organizační jednotka Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
ISBN 978-80-7400-654-8
Klíčová slova anglicky international entrepreneurship; strategic aspects; managerial aspects; economic aspects.
Změnil Změnil: RNDr. Daniel Jakubík, učo 139797. Změněno: 7. 2. 2020 10:57.
Anotace
České podnikatelské subjekty byly již od první republiky pověstné svoji vysokou angažovaností na zahraničních trzích. Tento trend nadále pokračuje a navíc se v posledních letech značně zintenzivňuje. Výrazné změny v globálním podnikatelském prostředí posledních desetiletí způsobují, že mnoho podniků hledá nové strategické možnosti k posílení svého tržního podílu a zvýšení své výkonnosti. A právě v souvislosti se změnami v globálním podnikatelském prostředí se začíná od konce minulého století používat pojem mezinárodní podnikání. Do povědomí v České republice tento pojem proniká až ve dvacátém prvním století a to v souvislosti s širším zapojením českých podnikatelských subjektů do mezinárodních podnikatelského dění. Mezinárodní podnikání v sobě spojuje část strategickou, část podnikatelskou a část manažerskou. Mezinárodní podnikání je úzce spojeno s procesem internacionalizace podnikatelských aktivit a s mezinárodními strategiemi. Předkládaná publikace se zabývá problematikou mezinárodního podnikání ze tří vybraných pohledů, z pohledu strategického, z pohledu manažerského a z pohledu finančního. Pohled strategický ukazuje proces a systém tvorby mezinárodní strategie umožňující naplnění stanovených strategických cílů. Pohled manažerský představuje praktickou aplikaci stanovené mezinárodní strategie, která je prezentována základními rozhodnutími v procesu internacionalizace podnikatelských aktivit a modelů internacionalizace podniků. A pohled finanční ukazuje finanční a účetní souvislosti podniků spojené s realizací mezinárodních podnikatelských aktivit. Na mezinárodní podnikání je pohlíženo nejen z pohledu obecné teoretické terminologie, ale také z pohledu praktické realizace vybraných českých podniků. V celé publikaci jsou prezentovány výsledky výzkumu, který byl zaměřen na mezinárodní podnikání českých podniků. Prezentované výsledky výzkumu ilustrují praktickou realizaci mezinárodních aktivit českých podniků a ukazují možnosti pro jiné podniky.
Anotace anglicky
Since the First Republic, Czech businesses have been famous for their great commitment to foreign markets. This trend has been continued and moreover greatly intensified in recent years. Substantial changes in the global business environment of recent decades mean that many businesses are looking for new strategic options to strengthen their market share and improve their performance. Since the end of the last century, in connection with changes in the global business environment, the concept of international business began to be used. In the twenty first century this notion has permeated into the awareness of people in the Czech Republic and in the wider context by the involvement of Czech enterprises in international business events. International business combines the strategic, business and management parts. International business is closely connected with the process of the internationalization of business activities and with international strategies. This publication deals with the issue of international business from three selected perspectives, from a strategic viewpoint, in terms of management and the financial aspect. The strategic view shows a process and system for creating international strategies for the fulfillment of the strategic objectives. The management view constitutes the practical application of the set international strategy, which is presented to the essential decisions in the process of internationalization of business activities and models for the internationalization of enterprises. The financial view shows the financial and accounting context of enterprises associated with the implementation of international business. The international business is seen both in terms of general theoretical terminology and in terms of the practical implementation at selected Czech companies. The whole publication presents the results of the research, which was focused on the international business of Czech companies. The presented research results illustra
VytisknoutZobrazeno: 28. 3. 2024 20:12