2019
Sociologie dětství a dítěte: Distanční studijní text
KALEJA, MartinZákladní údaje
Originální název
Sociologie dětství a dítěte: Distanční studijní text
Název česky
Sociologie dětství a dítěte: Distanční studijní text
Název anglicky
Sociology of Child and Childhood
Autoři
KALEJA, Martin
Vydání
1. vyd. Opava, 142 s. 2019
Nakladatel
Fakulta veřejných politik v Opavě Slezské univerzity v Opavě
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Učebnice
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Fakulta veřejných politik v Opavě
ISBN
978-80-7510-347-5
Klíčová slova česky
Dítě, dětství, rodina, rovinná výchova, socializace, výchova, vzdělávání, vývoj dítěte, škola, pedagog, kvalita života, učení, výchovně vzdělávací proces, rizika ve vývoji, faktory vývoje, chování, prostředí, sociální, společenský, kurikulum, systém, pedagogika rodiny, psychologie rodiny, sociologie rodiny, rodinná pedagogika, CZ.02.2.69/0.0./0.0/16_015/0002400
Klíčová slova anglicky
Child, childhood, family, plane education, socialization, upbringing, education, child development, school, educator, quality of life, learning, educational process, risks in development, development factors, behavior, environment, social social, curriculum, system, family pedagogy, family psychology, family sociology, family pedagogy, CZ.02.2.69/0.0./0.0/16_015/0002400
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 29. 7. 2020 19:29, doc. PhDr. et PhDr. Martin Kaleja, Ph.D.
Anotace
V originále
Distanční studijní text pojednává o problematice dětství a dítěte z perspektivy mezioborové s dominantním pohledem sociologickým. Jeho obsah je tvořen elementárním teoretickým rámcem nosných pilířů sekundární socializace, která probíhá zejména v období školního věku. Jedná se konkrétně o tematizaci rodiny a rodinné výchovy, školní edukace, náhradní rodinné výchovy, rezidenční výchovy a otázky týkající se školy jako výchovně vzdělávací instituce, profese pedagogických pracovníků a vedení výuky zaměřené na individualizaci a diferenciaci relevantních aspektů a atributů procesů vzdělávání. Součástí studijního textu jsou zadání, úkoly, doporučené postupy ke studiu a odkazy na další prameny pro řízené studium a samostudium v intencích stanoveného popisu příslušného studijního předmětu (sylabu).