2018
			
	    
	
	
    Jan Pikous, fotograf
PIKOUS, ŠimonBasic information
Original name
Jan Pikous, fotograf
	Name (in English)
Jan Pikous, photographer
		Authors
PIKOUS, Šimon (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
			Edition
 Liberec, 131 pp. 2018
			Publisher
Šimon Pikous
		Other information
Language
Czech
		Type of outcome
Book on a specialized topic
		Field of Study
60401 Arts, Art history
		Country of publisher
Czech Republic
		Confidentiality degree
is not subject to a state or trade secret
		Publication form
printed version "print"
		RIV identification code
RIV/47813059:19240/18:A0000602
		Organization unit
Faculty of Philosophy and Science in Opava
			ISBN
978-80-270-3677-6
		Keywords (in Czech)
Jan Pikous; česká fotografie; výtvarná fotografie; krajinářská fotografie; portrétní fotografie; fotografické zátiší; Studio výtvarné fotografie v Liberci
		Keywords in English
Jan Pikous; Czech photography; art photography; landscape photography; portrait photography; still-life photography; the Studio of Art Photography in Liberec
		Tags
Tags
Reviewed
		
				
				Changed: 2/4/2020 13:55, Ivana Mikolášová
				
		In the original language
Anotace (popis výsledku): Česky + EN Kniha mapuje život a charakterizuje a analyzuje tvorbu významného libereckého fotografa Jana Pikouse, který v 60. a 70. letech 20. století patřil společně s Čestmírem Krátkým a Ladislavem Postupou k zásadním členům Studia výtvarné fotografie v Liberci. Publikace s kritickým odstupem začleňuje jeho dokumentární i výtvarně stylizované cykly do širokého uměleckého, politického a společenského kontextu dobu, v nichž vznikaly. Text je bohatě doplněn fotografiemi, z velké části dosud nepublikovanými.
				In English
The book maps the life and characterizes and analyzes the work of the prominent Liberec photographer Jan Pikous, who in the 1960s and 1970s, together with Čestmír Krátký and Ladislav Postupa, was one of the fundamental members of the Studio of Art Photography in Liberec. The publication, with a critical distance, incorporates his documentary as well as artistically stylized cycles into the broad artistic, political and social context of the period in which they were created. The text is richly supplemented with photographs, largely unpublished until now.