J 2020

Brand Meaning for Consumers from Dissimilar Generations

BRACINÍKOVÁ, Veronika and Kateřina MATUŠÍNSKÁ

Basic information

Original name

Brand Meaning for Consumers from Dissimilar Generations

Name in Czech

Význam značky pro spotřebitele z pohledu různých generací

Authors

BRACINÍKOVÁ, Veronika (703 Slovakia, guarantor, belonging to the institution) and Kateřina MATUŠÍNSKÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)

Edition

Scientific Papers of the University of Pardubice, Series D, Pardubice, Univerzita Pardubice, 2020, 1211-555X

Other information

Language

English

Type of outcome

Článek v odborném periodiku

Field of Study

50204 Business and management

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

References:

URL

RIV identification code

RIV/47813059:19520/20:A0000137

Organization unit

School of Business Administration in Karvina

Keywords (in Czech)

přístupy;opatřit značkou;hodnota značky;stupeň identifikace;generace

Keywords in English

attitudes;branding;brand equity;degree of identification;generation

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 22/9/2020 11:23, Ing. Kateřina Matušínská, Ph.D.

Abstract

ORIG CZ

V originále

There are many generations of consumers on the market, who are still faced with more offerings of these companies. These generations of consumers are different with different perceptions of brands. Therefore, the aim of this paper is to investigate the consumers’ degree of identification with the brands in the relation with selected demographic factors. The selected demographic factors were tested among consumers from different generations. The questionnaire as the primary research technique was used. The analysis was based on the number of 840 respondents. The respondents were from generation Baby Boomers, Generation X and Generation Y. The brands do not mean for the Baby Boomers consumers or Generation X as much as they mean for the consumers belonging to the Generation Y. These consumers have different perceptions of the brands, what is caused by different opportunities to get the products and present themselves by them. The members of the cohorts Baby Boomers and Generation X do not need to build relationships with the brands or to present themselves by brands as much as the members of the cohort Generation Y. The members of Generation Y likes building the relationships, presenting themselves by brands.

In Czech

Na trhu existuje mnoho generací spotřebitelů, kteří stále čelí větší nabídce těchto společností. Tyto generace spotřebitelů se liší vnímáním značek. Cílem této práce je proto prozkoumat míru identifikace spotřebitelů se značkami ve vztahu k vybraným demografickým faktorům. Vybrané demografické faktory byly testovány mezi spotřebiteli z různých generací. Jako primární výzkumná technika byl použit dotazník. Analýza byla založena na počtu 840 respondentů. Respondenti byli z generace baby boomerů, generace X a generace Y. Značky neznamenají pro spotřebitele Baby Boomers nebo generace X tolik, jaké znamenají pro spotřebitele patřící do generace Y. Tito zákazníci mají rozdílné vnímání značek, což je způsobeno různými příležitostmi získat produkty a prezentovat se jimi. Členové kohort Baby Boomers a generace X nemusí budovat vztahy se značkami ani se prezentovat značkami, stejně jako členové kohorty Generace Y. Členové generace Y mají rádi budování vztahů a prezentaci se značkami.
Displayed: 29/11/2024 15:57