2020
IS A FINANCIAL LITERACY IMPORTANT FOR A REAL BUSINESS? A CASE STUDY
DUHÁČEK ŠEBESTOVÁ, Jarmila, Pavla POKORNÁ a Petra KREJČÍZákladní údaje
Originální název
IS A FINANCIAL LITERACY IMPORTANT FOR A REAL BUSINESS? A CASE STUDY
Autoři
DUHÁČEK ŠEBESTOVÁ, Jarmila, Pavla POKORNÁ a Petra KREJČÍ
Vydání
Olomouc, International Days of Science 2020 – Economics, Management, Innovation Proceedings of the International Scientific Conference, od s. 69-78, 10 s. 2020
Nakladatel
Moravian Business College Olomouc
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50204 Business and management
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
elektronická verze "online"
Organizační jednotka
Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
ISBN
978-80-7455-084-3
Klíčová slova anglicky
Financial literacy;knowledge; competitive advantage; SME
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 12. 4. 2023 09:41, Miroslava Snopková
Anotace
V originále
Financial literacy and reaction to solve business problems coming from the external macroenvironment are closely linked together. Here, we explored the financial literacy in a form of expectations that entrepreneur will behave as was recommended. The paper aims to compare a set of expectations (presented by a mixture of knowledge of financial ratios and processes) and their current behaviour. The results are based on primary research (238 respondents) in the Czech Republic. Those findings are presented in the form of “cross-tab” in the form of a correlation matrix. Moreover, the study confirmed a negative relationship related to self-financing activities and a significant role of the cash-flow statement. Based on these results, implications for further research on this topic, as well as implications for practitioners and educators are mentioned.