JANIŠ, Kamil and Kamil JANIŠ. Motivace frekventantů celoživotního vzdělávání pro výkon učitelské profese (Motivation of Lifelong Learning Trainees for the Teaching Profession). studia scientifica facultatis paedagogicae. Ružomberok, 2020, vol. 19, No 3, p. 7-17. ISSN 1336-2232.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Motivace frekventantů celoživotního vzdělávání pro výkon učitelské profese
Name in Czech Motivace frekventantů celoživotního vzdělávání pro výkon učitelské profese
Name (in English) Motivation of Lifelong Learning Trainees for the Teaching Profession
Authors JANIŠ, Kamil and Kamil JANIŠ.
Edition studia scientifica facultatis paedagogicae, Ružomberok, 2020, 1336-2232.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Article in a journal
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Slovakia
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Public Policies in Opava
Keywords (in Czech) učitel; kvalifikace; studium; motivace
Keywords in English Teacher; Qualification; Study; Motivation
Changed by Changed by: doc. PhDr. PaedDr. Kamil Janiš, CSc., učo 49646. Changed: 18/12/2020 12:53.
Abstract
Nedostatek učitelů je jedním z faktorů, které ohrožují fungování vzdělávání. Příspěvek se zabývá prezentací údajů získaných od účastníků kurzu celoživotního učení, které jim umožní splnit kvalifikační požadavky na učitelskou profesi. Cílem naší práce je popsat a prodiskutovat data, která popisují motivy respondentů vedoucí k danému tématu.
Abstract (in English)
The lack of teachers is one of the factors that threatens the functioning of education. The paper deals with the presentation of data obtained from the trainees of the lifelong learning course, which will enable them to meet the qualification requirements for the teaching profession. The aim of our paper is to describe and discuss the data that describes the motives of respondents leading to the subject.
PrintDisplayed: 18/7/2024 18:25