C 2020

Perspectives of the Entrepreneurial Education in the European and National Contexts:Case of International Project ECMT+

NENIČKA, Lubomír, Krystyna HEINZ and Martina CHYLKOVÁ

Basic information

Original name

Perspectives of the Entrepreneurial Education in the European and National Contexts:Case of International Project ECMT+

Name in Czech

Perspektivy podnikatelského vzdělávání v evropském a národním kontextu. Příklad mezinárodního projektu ECMT+

Authors

NENIČKA, Lubomír (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Krystyna HEINZ (203 Czech Republic) and Martina CHYLKOVÁ (203 Czech Republic)

Edition

New York, Developing Entrepreneurial Competencies for Start-Ups and Small Business, p. 236-252, 17 pp. 2020

Publisher

IGI Global

Other information

Language

English

Type of outcome

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Field of Study

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Country of publisher

United States of America

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

electronic version available online

RIV identification code

RIV/47813059:19520/20:A0000157

Organization unit

School of Business Administration in Karvina

ISBN

978-1-7998-2714-6

DOI

http://dx.doi.org/10.4018/978-1-7998-2714-6

Keywords (in Czech)

Podnikání podnikatelské vzdělávání; podnikatelské kompetence; kultura

Keywords in English

Entrepreneurship; entrepreneurship education; entrepreneurial competencies; kultura

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 20/12/2022 09:31, Mgr. Martina Chylková

Abstract

ORIG CZ

V originále

The chapter presents the views of students who participated in the International Project Entrepreneurship and Communication in Multicultural Teams (ECMT+) within Erasmus+.The chapter focuses on the comparison of participants’ self-reflective evaluation in two rounds of the ECMT+ Intesive Programs. Comparing the reflection, it can be observed that the students are able to analyze their attitudes and reflections in a more complex way than in the former one.

In Czech

Kapitola představuje pohledy studentů, kteří se účastnili mezinárodního projektu ECMT+ v rámci programu Erasmus+. Kapitola se zaměřuje na srovnání sebehodnocení v rámci kol intenzivních programů projektu ECMT+. Srovnání těchto reflexí ukazuje, že studenti jsou schopni analyzovat své postoje a reflexe mnohem komplexnějším způsobem než v minulém ročníku projektu.
Displayed: 23/12/2024 09:11