2020
Mediální gramotnost dětí předškolního věku a její vnímání pedagogy mateřských škol Moravskoslezského kraje
KOCOURKOVÁ, Vladimíra a Kamil JANIŠZákladní údaje
Originální název
Mediální gramotnost dětí předškolního věku a její vnímání pedagogy mateřských škol Moravskoslezského kraje
Název česky
Mediální gramotnost dětí předškolního věku a její vnímání pedagogy mateřských škol Moravskoslezského kraje
Název anglicky
Media literacy of preschool children and its perception by kindergarten teachers in the Moravian-Silesian region
Autoři
KOCOURKOVÁ, Vladimíra (203 Česká republika, garant, domácí) a Kamil JANIŠ (203 Česká republika)
Vydání
Paidagogos, Olomouc, Paidagogos - spolek pro filosofii, teorii a praxi výchovy a vzdělávání, 2020, 1213-3809
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/47813059:19510/20:A0000262
Organizační jednotka
Fakulta veřejných politik v Opavě
Klíčová slova česky
média; mediální gramotnost; mediální kompetence; předškolní výchova; mateřská škola; primární prevence rizikového chování
Klíčová slova anglicky
media; media literacy; media competence; preschool education; kindergarten; primary prevention of risky behavior
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 31. 3. 2021 22:03, PhDr. Vladimíra Kocourková, Ph.D.
V originále
Příspěvek se zaměřuje na oblast mediální gramotnosti dětí předškolního věku, konkrétně na oblast její podpory a rozvíjení. Na dané téma se dívá z pohledu jeho významnosti a potřebnosti. Příspěvek upřesňuje chápání vybraných klíčových pojmů a vztahů mezi nimi. Prezentuje představu o klíčových kompetencích dětí předškolního věku v této oblasti. Uvádí dílčí výsledky výzkumu zaměřené na vnímání tohoto tématu pedagogy mateřských škol Moravskoslezského kraje.
Anglicky
This paper is focused on the area of media literacy of preschool children, specifically on the area of its support and development. The paper looks at the topic in terms of its importance and necessity. The paper clarifies the understanding of selected key terms and relationships between them. It presents an idea of the key competences of preschool children in this area. It presents partial results of research focused on the perception of this topic by kindergarten teachers of the Moravian-Silesian Region.