J 2020

Mediální gramotnost dětí předškolního věku a její vnímání pedagogy mateřských škol Moravskoslezského kraje

KOCOURKOVÁ, Vladimíra a Kamil JANIŠ

Základní údaje

Originální název

Mediální gramotnost dětí předškolního věku a její vnímání pedagogy mateřských škol Moravskoslezského kraje

Název česky

Mediální gramotnost dětí předškolního věku a její vnímání pedagogy mateřských škol Moravskoslezského kraje

Název anglicky

Media literacy of preschool children and its perception by kindergarten teachers in the Moravian-Silesian region

Autoři

KOCOURKOVÁ, Vladimíra (203 Česká republika, garant, domácí) a Kamil JANIŠ (203 Česká republika)

Vydání

Paidagogos, Olomouc, Paidagogos - spolek pro filosofii, teorii a praxi výchovy a vzdělávání, 2020, 1213-3809

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/47813059:19510/20:A0000262

Organizační jednotka

Fakulta veřejných politik v Opavě

Klíčová slova česky

média; mediální gramotnost; mediální kompetence; předškolní výchova; mateřská škola; primární prevence rizikového chování

Klíčová slova anglicky

media; media literacy; media competence; preschool education; kindergarten; primary prevention of risky behavior

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 31. 3. 2021 22:03, PhDr. Vladimíra Kocourková, Ph.D.

Anotace

V originále

Příspěvek se zaměřuje na oblast mediální gramotnosti dětí předškolního věku, konkrétně na oblast její podpory a rozvíjení. Na dané téma se dívá z pohledu jeho významnosti a potřebnosti. Příspěvek upřesňuje chápání vybraných klíčových pojmů a vztahů mezi nimi. Prezentuje představu o klíčových kompetencích dětí předškolního věku v této oblasti. Uvádí dílčí výsledky výzkumu zaměřené na vnímání tohoto tématu pedagogy mateřských škol Moravskoslezského kraje.

Anglicky

This paper is focused on the area of media literacy of preschool children, specifically on the area of its support and development. The paper looks at the topic in terms of its importance and necessity. The paper clarifies the understanding of selected key terms and relationships between them. It presents an idea of the key competences of preschool children in this area. It presents partial results of research focused on the perception of this topic by kindergarten teachers of the Moravian-Silesian Region.