KOCOURKOVÁ, Vladimíra and Kamil JANIŠ. Mediální gramotnost dětí předškolního věku a její vnímání pedagogy mateřských škol Moravskoslezského kraje (Media literacy of preschool children and its perception by kindergarten teachers in the Moravian-Silesian region). Paidagogos. Olomouc: Paidagogos - spolek pro filosofii, teorii a praxi výchovy a vzdělávání, 2020, vol. 2020, No 1, p. 5 - 33. ISSN 1213-3809.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Mediální gramotnost dětí předškolního věku a její vnímání pedagogy mateřských škol Moravskoslezského kraje
Name in Czech Mediální gramotnost dětí předškolního věku a její vnímání pedagogy mateřských škol Moravskoslezského kraje
Name (in English) Media literacy of preschool children and its perception by kindergarten teachers in the Moravian-Silesian region
Authors KOCOURKOVÁ, Vladimíra (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Kamil JANIŠ (203 Czech Republic).
Edition Paidagogos, Olomouc, Paidagogos - spolek pro filosofii, teorii a praxi výchovy a vzdělávání, 2020, 1213-3809.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Article in a journal
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW strana, kde je dostupný plný text příspěvku domovská stránka vědeckého časopisu
RIV identification code RIV/47813059:19510/20:A0000262
Organization unit Faculty of Public Policies in Opava
Keywords (in Czech) média; mediální gramotnost; mediální kompetence; předškolní výchova; mateřská škola; primární prevence rizikového chování
Keywords in English media; media literacy; media competence; preschool education; kindergarten; primary prevention of risky behavior
Tags Reviewed
Changed by Changed by: PhDr. Vladimíra Kocourková, Ph.D., učo 50549. Changed: 31/3/2021 22:03.
Abstract
Příspěvek se zaměřuje na oblast mediální gramotnosti dětí předškolního věku, konkrétně na oblast její podpory a rozvíjení. Na dané téma se dívá z pohledu jeho významnosti a potřebnosti. Příspěvek upřesňuje chápání vybraných klíčových pojmů a vztahů mezi nimi. Prezentuje představu o klíčových kompetencích dětí předškolního věku v této oblasti. Uvádí dílčí výsledky výzkumu zaměřené na vnímání tohoto tématu pedagogy mateřských škol Moravskoslezského kraje.
Abstract (in English)
This paper is focused on the area of media literacy of preschool children, specifically on the area of its support and development. The paper looks at the topic in terms of its importance and necessity. The paper clarifies the understanding of selected key terms and relationships between them. It presents an idea of the key competences of preschool children in this area. It presents partial results of research focused on the perception of this topic by kindergarten teachers of the Moravian-Silesian Region.
PrintDisplayed: 21/7/2024 14:19