J 2020

In jedem vollen Glase Wein… Emotionen und persuasive Mittel in der Sprache über den Wein und um den Wein herum.

RYKALOVÁ, Gabriela

Basic information

Original name

In jedem vollen Glase Wein… Emotionen und persuasive Mittel in der Sprache über den Wein und um den Wein herum.

Name in Czech

V každé plné sklenici vína… Emoce a prsvasivní prostředky jazyka o víně

Name (in English)

In every full glass of wine ... emotions and persuasive means in the language about and around the wine.

Authors

RYKALOVÁ, Gabriela (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

Linguistische Treffen in Wroclaw, Wroclaw, 2020, 2084-3062

Other information

Language

German

Type of outcome

Článek v odborném periodiku

Field of Study

60202 Specific languages

Country of publisher

Poland

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

References:

RIV identification code

RIV/47813059:19240/20:A0000697

Organization unit

Faculty of Philosophy and Science in Opava

Keywords (in Czech)

emoce; jazyk znalců vína; odborná oblast; styl

Keywords in English

Emotion; Language of wine; Language of wine connoisseurs; Professional field; Style

Tags

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 20/4/2021 07:29, doc. PhDr. Gabriela Rykalová, Ph.D.

Abstract

V originále

Emotionen werden mittels Sprache, Gestik, Mimik, Bild, Kombinationen von Farben, und Musik ausgedrückt. Emotionale Bedeutungsaspekte finden wir sowohl unter grammatischen als auch unter lexikalischen Stilelementen, sie sind sehr oft in sprachlichen Bildern präsent. Im Beitrag soll gezeigt werden, wie emotiv sich Weinkenner, Degustatoren und Weinhändler zum Thema Wein äußern und welche sprachlichen Mittel bei Weinbeschreibungen verwendet werden um die Sinnesempfindungen durch Wörter ausdrücken zu können und/oder den Käufer von der Qualität dieses Getränks zu überzeugen.

In Czech

Emoce jsou vyjadřovány prostřednictvím jazyka, gest, výrazů obličeje, obrázků, kombinací barev a hudby. Emocionální významové aspekty lze nalézt v gramatických i lexikálních stylových prvcích; jsou velmi často přítomny v jazykových obrazech. Cílem článku je ukázat, jak emocionálně se znalci vína, degustátoři a obchodníci s vínem vyjadřují k tématu vína a jaké jazykové prostředky se používají v popisech vína k vyjádření vjemů slovy nebo k přesvědčení kupujícího o kvalitě tohoto nápoje.