Detailed Information on Publication Record
2014
Emotionalität in Printmedien.
RYKALOVÁ, GabrielaBasic information
Original name
Emotionalität in Printmedien.
Name in Czech
Emocionalita v tištěných médiích.
Name (in English)
Emotionality in the printed media.
Authors
Edition
Tübingen, Emotionalität im Text, p. 4-22, 19 pp. 2014
Publisher
Stauffenburg Verlag
Other information
Language
German
Type of outcome
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Field of Study
60202 Specific languages
Country of publisher
Germany
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
Organization unit
Faculty of Philosophy and Science in Opava
ISBN
978-3-95809-506-9
Keywords (in Czech)
emoce; emocionalita textu; tištěná média; funkce tisku; persuase; manipulace
Keywords in English
emotion; text emotionality; printed media; printing functions; persuasion; manipulation
Tags
International impact, Reviewed
Změněno: 13/1/2021 16:10, doc. PhDr. Gabriela Rykalová, Ph.D.
V originále
Es gibt eine Reihe verschiedener Faktoren, die dazu beitragen, Emotionen in den Printmedien auszudrücken. Einerseits werden Emotionen explizit thematisiert und beschrieben, andererseits werden sie implizit durch Text und Bildmaterial ausgedrückt. Dieses Kapitel des Buches befasst sich mit den Merkmalen individueller Ausdrucksformen von Emotionalität im Text.
In Czech
Na vyjádření emocí v tištěných médiích se podílí celá řada různých faktorů. Na jedné straně jsou emoce explicitně tematizovány a popisovány, na druhé straně vyjadřovány implicitně prostřednictvím textu a obrazového materiálu. Tato kapitola v knize se věnuje charakteristice jednotlivých způsobů vyjádření emocionality v textu.
In English
There are a number of different factors involved in expressing emotions in the print media. On the one hand, emotions are explicitly thematized and described, on the other hand, they are expressed implicitly through text and pictorial material. This chapter in the book deals with the characteristics of individual ways of expressing emotionality in the text.