J 2013

Mysleme na budoucnost svých dětí.

RYKALOVÁ, Gabriela

Basic information

Original name

Mysleme na budoucnost svých dětí.

Name in Czech

Mysleme na budoucnost svých dětí.

Name (in English)

Let's Think of our Children’s Future.

Edition

Cizí jazyky, 2013, 1210-0811

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Článek v odborném periodiku

Field of Study

60500 6.5 Other Humanities and the Arts

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organization unit

Faculty of Philosophy and Science in Opava

Keywords (in Czech)

výuka cizích jazyků; druhý cizí jazyk; Rámcový vzdělávací program; vzdělávání

Keywords in English

foreign language education; second foreign language; General Education Programme; education

Tags

Tags

Reviewed
Změněno: 13/1/2021 15:23, doc. PhDr. Gabriela Rykalová, Ph.D.

Abstract

V originále

Zásadním průlomem ve výuce cizích jazyků je rozhodnutí Ministerstva školství mládeže a tělovýchovy o začlenění povinné výuky druhého cizího jazyka do kurikulárních dokumentů, konkrétně do Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání. Tím se do jisté míry mění požadavky nejen na organizaci a realizaci jazykového vyučování ve školách, ale i na žáky samotné. Jako každá nová záležitost, i toto rozhodnutí vyvolává řadu otázek mezi širokou veřejností. Článek odpovídá na některé z nich.

In English

The Ministry of Education, Youth and Sports's decision to incorporate compulsory lessons in a second foreign language in the curriculum documents, specifically in the General Education Programme for Basic Education, is a significant breakthrough in foreign language education. To some extent, it modifies the requirements not only on the organization and realization of language education at schools but on the pupils as well. As is always the case with innovations, this decision provokes a number of questions among the general public. The article answers some of them.