SVOBODOVÁ, Dagmar. COMMUNICATION STRATEGIES’ IMPACTS ON THE CONCEPTUALIZATION OF COMMUNICATION MODELS AMONG A SAMPLE OF MILLENNIALS — A PILOT CASE STUDY (cta academica karviniensiaDOI: 10.25142/aak.2020.00558COMMUNICATION STRATEGIES’ IMPACTS ON THE CONCEPTUALIZATION OF COMMUNICATION MODELS AMONG A SAMPLE OF MILLENNIALS —A PILOT CASE STUDY). Acta academica karviniensia. Opava: Slezská univerzia v Opavě, Obchodně podnikatelská fakulta, 2020, XX, No 1, p. 58-70, 71 pp. ISSN 1212-415X. Available from: https://dx.doi.org/10.25142/aak.2020.005.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name COMMUNICATION STRATEGIES’ IMPACTS ON THE CONCEPTUALIZATION OF COMMUNICATION MODELS AMONG A SAMPLE OF MILLENNIALS — A PILOT CASE STUDY
Name in Czech Dopady komunikačních strategií na konceptualizaci osobních komunikačních modelů vybraných mileniálů – pilotní případová studie
Authors SVOBODOVÁ, Dagmar (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition Acta academica karviniensia, Opava, Slezská univerzia v Opavě, Obchodně podnikatelská fakulta, 2020, 1212-415X.
Other information
Original language English
Type of outcome Article in a journal
Field of Study 50900 5.9 Other social sciences
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW www.opf.slu.cz
RIV identification code RIV/47813059:19520/20:A0000172
Organization unit School of Business Administration in Karvina
Doi http://dx.doi.org/10.25142/aak.2020.005
Keywords (in Czech) komunikace; konceptualizace; mileniálové; modely; strategie
Keywords in English communication; conceptualization; millennials; models; strategy
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Dagmar Svobodová, Ph.D., učo 48714. Changed: 26/3/2021 14:52.
Abstract
The goal of the article, to conceptualize the personal communication of a sample of millennials based on their type of communication strategy. It describes the article’s theoretical foundation, Berne’s communication interconnected with Silsbee’s concept of presence. Research methodology presents the mixed research strategy for this gender, implemented as a research pilot case study, and presents the empirical data on assertive presence that was acquired through a questionnaire survey. The results describe of a non-hierarchical cluster analysis from the angle of levels of personal preference for assertive presence in communication among a sample of millennials at Silesian University School of Business Administration (SU SBA) in Karviná studying towards gender in the 2018/2019 school year. They present differing personal communication styles that the selected millennials can apply within self-confident communication strategies.
Abstract (in Czech)
Cílem článku je konceptualizovat osobní komunikaci výběrových souborů mileniálů na základě jejich typu komunikační strategie. Teoretický základ článku popisuje Bernovu komunikaci propojenou s konceptem všímavosti Silsbeeho. Výzkumná metodologie představuje strategii smíšeného výzkumu podle pohlaví implementovanou jako pilotní výzkumnou případovou studii a interpretuje empirická data o asertivní přítomnosti, která byla zkoumána prostřednictvím dotazníkového výzkumu. Výsledky popisují nehierarchickou klastrovou analýzu z pohledu úrovní osobních preferencí asertivní všímavost v komunikaci vybraných mileniálů na Slezské univerzitě Obchodně podnikatelské fakultě (SU OPF) v Karviné podle pohlaví v akademickém roce 2018/2019. Představují různé styly osobní komunikace, které mohou vybraní mileniálové uplatnit v rámci sebevědomých komunikačních strategií.
PrintDisplayed: 3/5/2024 03:17