SVOBODOVÁ, Dagmar. Dluhové poradenství jako sociální prevence v době korona-virové krize. In SMUTEK, M. Sociální práce jako nástroj prosazování lidských práv a zkušenosti z oblasti sociální práce v období koronavirové krize. 1. vyd. Hradec Králové: Gaudeamus. s. 187-195, 273 s. ISBN 978-80-7435-802-9. doi:10.25142/aak.2020.005. 2020.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Dluhové poradenství jako sociální prevence v době korona-virové krize
Název česky Dluhové poradenství jako sociální prevence v době korona-virové krize
Název anglicky Debt guidance as social prevention in times of coronary-viral crisis
Autoři SVOBODOVÁ, Dagmar (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 1. vyd. Hradec Králové, Sociální práce jako nástroj prosazování lidských práv a zkušenosti z oblasti sociální práce v období koronavirové krize, od s. 187-195, 273 s. 2020.
Nakladatel Gaudeamus
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50400 5.4 Sociology
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
Kód RIV RIV/47813059:19520/20:A0000175
Organizační jednotka Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
ISBN 978-80-7435-802-9
Doi http://dx.doi.org/10.25142/aak.2020.005
Klíčová slova česky Dluhové poradenství. Finanční chování. Sociální prevence.
Klíčová slova anglicky Debt guidance. Financial behavior. Social prevention.
Změnil Změnila: Mgr. Dagmar Svobodová, Ph.D., učo 48714. Změněno: 22. 1. 2021 18:16.
Anotace
Záměrem předloženého příspěvku je zjistit, jaké dopady měla korona-virová krize na finanční chování příslušníků vybraných sociálních skupin a jak funguje dluhové poradenství ve smyslu sociální prevence proti dluhové pasti. Úvod jako první kapitola tvoří teoretický základ příspěvku, kterým je koncept dluhového poradenství firmy Partners kombinovaný s konceptem sociální prevence podle Hartla. Druhá kapitola vychází ze současných sociálních nerovností české společnosti a objasňuje metodologii případové studie, která je realizovaná v příspěvku jako dotazníkový výzkum. Třetí kapitola interpretuje a srovnává finanční chování vybraných zaměstnanců, osob samostatně výdělečně činných, podnikatelů a investorů jako respondentů výběrového souboru a příslušníků vybraných sociálních skupin v době korona-virové krize podle sociálního statutu. Závěr doporučuje, jak ovlivňovat finanční chování klienta proti pádu do dluhové pasti a navrhuje konkrétní přístupy dluhového poradenství jako sociální prevence.
Anotace anglicky
The aim of the presented work is to find what effects the coronary virus crisis had on the financial behavior of members of selected social groups, and how debt guidance works as a social prevention against a debt trap. The introduction forms the theoretical basis of the paper which is the concept of debt guidance of the company Partners combined with the concept of social prevention by Hartl. The second chapter is based on the current social inequalities of the Czech society and clarifies the methodology of the case study, which is implemented in the paper as a questionnaire survey. The third chapter interprets and compares the financial behavior of selected employees, self-employed persons, entrepreneurs and investors as respondents to the sample, and members of selected social groups during the coronary crisis according to social status. The conclusion recommends how to influence the client's financial behavior against falling into the debt trap and suggests specific approaches to debt guidance as a social prevention.
VytisknoutZobrazeno: 19. 4. 2024 15:56