2020
Hippodamie: Tvůrčí čin Karla Hugo Hilara a Otakara Ostrčila
CINDLEROVÁ, JanaZákladní údaje
Originální název
Hippodamie: Tvůrčí čin Karla Hugo Hilara a Otakara Ostrčila
Název česky
Hippodamie: Tvůrčí čin Karla Hugo Hilara a Otakara Ostrčila
Název anglicky
Hippodamia: The Act of Creativity by Karel Hugo Hilar and Otakar Ostrčil
Autoři
CINDLEROVÁ, Jana (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Mezinárodní muzikologická konference Zdeněk Fibich: profesní podoby skladatele. Olomouc, 21.–23. září 2020. 2020
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Prezentace na konferencích
Obor
60403 Performing arts studies
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/47813059:19240/20:A0000701
Organizační jednotka
Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě
Klíčová slova česky
Zdeněk Fibich; Jaroslav Vrchlický; melodrama; trilogie; Hippodamie; inscenace; Námluvy Pelopovy; Karel Hugo Hilar; Otakar Ostrčil; Vlastislav Hofman; Otakar Hostinský; Jarmila Kronbauerová; Národní divadlo Praha; kritika
Klíčová slova anglicky
Zdeněk Fibich; Jaroslav Vrchlický; melodrama; trilogy; Hippodamia; staging; The Courtship of Pelops; Karel Hugo Hilar; Otakar Ostrčil; Vlastislav Hofman; Otakar Hostinský; Jarmila Kronbauerová; National theatre Prague; critics
Štítky
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 28. 1. 2021 00:47, Mgr. Jana Cindlerová, Ph.D.
V originále
Tématem příspěvku je inscenační uchopení unikátní hudebně-dramatické trilogie Hippodamie (1888–1891), kterou uvedl na repertoár pražského Národního divadla ve 20. letech 20. století Karel Hugo Hilar, tehdejší umělecký šéf tamní činohry. První díl, Námluvy Pelopovy (premiéra 1923), režijně připravil sám Hilar: z expresionismu vycházející tvůrce, zde pozvolna se obracející k civilismu, vetkl i oběma dalším částem (Smír Tantalův a Smrt Hippodamie – obě v režii Vojty Nováka, obojí premiérováno 1925) základní poetický rámec, resp. předznamenal jejich žánrově-stylové řešení.
Anglicky
The theme of the study is a scenic interpretation of the unique music-dramatic trilogy Hippodamie (1888–1891) that was placed on the repertoire of the Prague National Theatre in the 1920s. It was presented by Karel Hugo Hilar, the head of the drama ensemble. He himself also directed the first part of the trilogy, The Courtship of Pelops (premiere in 1923): the artist with expressionist roots, now slowly turning to civilism, predetermined basic poetic framework, resp. genre-style solution, of both the other parts (The Reconciliation of Tantalus and The Death of Hippodamie, both directed by Vojta Novák and premiered in 1925).