Detailed Information on Publication Record
2020
CRM systémy jako možný nástroj konsolidace po koronavirové krizi – analýza EU
BOTLÍK, Josef, Milena JANÁKOVÁ and Milena BOTLÍKOVÁBasic information
Original name
CRM systémy jako možný nástroj konsolidace po koronavirové krizi – analýza EU
Name in Czech
CRM systémy jako možný nástroj konsolidace po koronavirové krizi – analýza EU
Name (in English)
CRM Systems as a Possible Consolidation Tool after the Coronavirus Crisis – EU Analysis
Authors
BOTLÍK, Josef (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Milena JANÁKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Milena BOTLÍKOVÁ (203 Czech Republic)
Edition
21. vyd. Bratislava, 21. mezinárodná konference Medzinárodné vzťahy 2020:Aktuálne otázky svetovej ekonomiky a politiky, p. 80 - 89, 10 pp. 2020
Publisher
Ekonomická univerzita v Bratislave, Fakulta medzinárodných vzťahov
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50204 Business and management
Country of publisher
Slovakia
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
electronic version available online
RIV identification code
RIV/47813059:19520/20:A0000176
Organization unit
School of Business Administration in Karvina
ISBN
978-80-225-4786-4
Keywords (in Czech)
CRM; Digitální ekonomika; krize; nástroje; EU
Keywords in English
CRM; Digital Economics; EU; Crisis; Tools
Tags
Tags
Reviewed
Změněno: 2/3/2021 09:58, Ing. Milena Botlíková, Ph.D.
V originále
Ekonomické a sociální otřesy způsobené pandemií covid19, dané globální povahou socioekonomického prostředí, ukázaly nutnost větší orientace na zákazníky. Zákazník je nejvyšší prioritou pro podniky na všech trzích. Vztahy podniků se zákazníky vybudované v průběhu let se proto během pandemie covid19 mohou pro podniky ukázat jako prvořadé. Systémy CRM jsou nástrojem pro interakci s potenciální cílovou skupinou zákazníků. Optimalizace tržních možností je strategickým procesem, který zvyšuje výkonnost podniků, což je patrné zejména u velkých, nadnárodních korporací. Uplynulá dekáda ukázala ve státech EU mírné tendence snižování počtu firem, využívajících CRM systémy. Matematicko statistický aparát však predikuje růstový trend.
In English
The economic and social upheavals caused by the covid19 pandemic, given the global nature of the socio-economic environment, have shown the need for greater customer orientation. The customer is the highest priority for companies in all markets. Therefore, business-customer relationships built over the years may prove paramount for businesses during the COVID-19 pandemic. CRM systems are a tool for interacting with a potential target group of customers. Optimizing market opportunities is a strategic process that increases the performance of companies, which is especially evident in large, multinational corporations. The past decade has shown a slight tendency in EU countries to reduce the number of companies using CRM systems. However, the mathematical statistical apparatus predicts a growth trend.