D 2020

CRM systémy jako možný nástroj konsolidace po koronavirové krizi – analýza EU

BOTLÍK, Josef, Milena JANÁKOVÁ and Milena BOTLÍKOVÁ

Basic information

Original name

CRM systémy jako možný nástroj konsolidace po koronavirové krizi – analýza EU

Name in Czech

CRM systémy jako možný nástroj konsolidace po koronavirové krizi – analýza EU

Name (in English)

CRM Systems as a Possible Consolidation Tool after the Coronavirus Crisis – EU Analysis

Authors

BOTLÍK, Josef (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Milena JANÁKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Milena BOTLÍKOVÁ (203 Czech Republic)

Edition

21. vyd. Bratislava, 21. mezinárodná konference Medzinárodné vzťahy 2020:Aktuálne otázky svetovej ekonomiky a politiky, p. 80 - 89, 10 pp. 2020

Publisher

Ekonomická univerzita v Bratislave, Fakulta medzinárodných vzťahov

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50204 Business and management

Country of publisher

Slovakia

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

electronic version available online

RIV identification code

RIV/47813059:19520/20:A0000176

Organization unit

School of Business Administration in Karvina

ISBN

978-80-225-4786-4

Keywords (in Czech)

CRM; Digitální ekonomika; krize; nástroje; EU

Keywords in English

CRM; Digital Economics; EU; Crisis; Tools

Tags

Tags

Reviewed
Změněno: 2/3/2021 09:58, Ing. Milena Botlíková, Ph.D.

Abstract

V originále

Ekonomické a sociální otřesy způsobené pandemií covid19, dané globální povahou socioekonomického prostředí, ukázaly nutnost větší orientace na zákazníky. Zákazník je nejvyšší prioritou pro podniky na všech trzích. Vztahy podniků se zákazníky vybudované v průběhu let se proto během pandemie covid19 mohou pro podniky ukázat jako prvořadé. Systémy CRM jsou nástrojem pro interakci s potenciální cílovou skupinou zákazníků. Optimalizace tržních možností je strategickým procesem, který zvyšuje výkonnost podniků, což je patrné zejména u velkých, nadnárodních korporací. Uplynulá dekáda ukázala ve státech EU mírné tendence snižování počtu firem, využívajících CRM systémy. Matematicko statistický aparát však predikuje růstový trend.

In English

The economic and social upheavals caused by the covid19 pandemic, given the global nature of the socio-economic environment, have shown the need for greater customer orientation. The customer is the highest priority for companies in all markets. Therefore, business-customer relationships built over the years may prove paramount for businesses during the COVID-19 pandemic. CRM systems are a tool for interacting with a potential target group of customers. Optimizing market opportunities is a strategic process that increases the performance of companies, which is especially evident in large, multinational corporations. The past decade has shown a slight tendency in EU countries to reduce the number of companies using CRM systems. However, the mathematical statistical apparatus predicts a growth trend.