B 2020

Přístup k rozvoji percepčně-motorických funkcí u žáků s lehkým mentálním postižením na základních školách

VIKTORIN, Jan

Basic information

Original name

Přístup k rozvoji percepčně-motorických funkcí u žáků s lehkým mentálním postižením na základních školách

Name in Czech

Přístup k rozvoji percepčně-motorických funkcí u žáků s lehkým mentálním postižením na základních školách

Name (in English)

Approach to the Development of Perception-motor Functions in Pupils with Mild Intellectual Disabilities at Primary Schools

Authors

VIKTORIN, Jan (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

1. vyd. Opava, 137 pp. 2020

Publisher

Slezská univerzita

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Odborná kniha

Field of Study

50302 Education, special

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

RIV identification code

RIV/47813059:19510/20:A0000266

Organization unit

Faculty of Public Policies in Opava

ISBN

978-80-7510-424-3

Keywords (in Czech)

inkluzivní vzdělávání; percepčně-motorické funkce; podpůrná opatření; žák s lehkým mentálním postižením; podmínky vzdělávání; školní poradenské pracoviště; školské poradenské zařízení; učitelé; vzdělávací proces

Keywords in English

inclusive education; perception-motor functions; supportive measures; pupil with mild intellectual disability; conditions of the education; school counselling centre; school counselling facility; teachers; educational process

Tags

Reviewed
Změněno: 4/2/2021 16:54, PhDr. Mgr. Jan Viktorin, Ph.D.

Abstract

V originále

Předkládaná monografie se zabývá analýzou úrovně percepčně-motorických funkcí u žáků s lehkým mentálním postižením na 1. stupni běžných základních škol. Teoretická část se zaměřuje na žáky s lehkým mentálním postižením v inkluzivní škole. Empirická část formuluje výzkumný problém, výzkumné otázky a použitou metodiku výzkumného šetření. Ve výzkumu jsou analyzovány rozhovory, které jsou zpracovány do kauzálních sítí. Závěrečné subkapitoly obsahují vyhodnocení výzkumných otázek, diskuzi a doporučení pro speciálně pedagogickou teorii a praxi.

In English

The presented monography deals with the analysis of the level of perception-motor functions in pupils with mild intellectual disabilities at the first degree of mainstream primary schools. The theoretical part focuses on pupils with mild intellectual disabilities in an inclusive school. The empirical part formulates the research problem, the research questions and used methodology of the research study. The research analyses interviews, which are processed into causal networks. The final subchapters contain evaluation of research questions, discussion and recommendations for special pedagogical theory and practice.