Detailed Information on Publication Record
2020
Přístup k rozvoji percepčně-motorických funkcí u žáků s lehkým mentálním postižením na základních školách
VIKTORIN, JanBasic information
Original name
Přístup k rozvoji percepčně-motorických funkcí u žáků s lehkým mentálním postižením na základních školách
Name in Czech
Přístup k rozvoji percepčně-motorických funkcí u žáků s lehkým mentálním postižením na základních školách
Name (in English)
Approach to the Development of Perception-motor Functions in Pupils with Mild Intellectual Disabilities at Primary Schools
Authors
VIKTORIN, Jan (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
1. vyd. Opava, 137 pp. 2020
Publisher
Slezská univerzita
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Odborná kniha
Field of Study
50302 Education, special
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
RIV identification code
RIV/47813059:19510/20:A0000266
Organization unit
Faculty of Public Policies in Opava
ISBN
978-80-7510-424-3
Keywords (in Czech)
inkluzivní vzdělávání; percepčně-motorické funkce; podpůrná opatření; žák s lehkým mentálním postižením; podmínky vzdělávání; školní poradenské pracoviště; školské poradenské zařízení; učitelé; vzdělávací proces
Keywords in English
inclusive education; perception-motor functions; supportive measures; pupil with mild intellectual disability; conditions of the education; school counselling centre; school counselling facility; teachers; educational process
Tags
Reviewed
Změněno: 4/2/2021 16:54, PhDr. Mgr. Jan Viktorin, Ph.D.
V originále
Předkládaná monografie se zabývá analýzou úrovně percepčně-motorických funkcí u žáků s lehkým mentálním postižením na 1. stupni běžných základních škol. Teoretická část se zaměřuje na žáky s lehkým mentálním postižením v inkluzivní škole. Empirická část formuluje výzkumný problém, výzkumné otázky a použitou metodiku výzkumného šetření. Ve výzkumu jsou analyzovány rozhovory, které jsou zpracovány do kauzálních sítí. Závěrečné subkapitoly obsahují vyhodnocení výzkumných otázek, diskuzi a doporučení pro speciálně pedagogickou teorii a praxi.
In English
The presented monography deals with the analysis of the level of perception-motor functions in pupils with mild intellectual disabilities at the first degree of mainstream primary schools. The theoretical part focuses on pupils with mild intellectual disabilities in an inclusive school. The empirical part formulates the research problem, the research questions and used methodology of the research study. The research analyses interviews, which are processed into causal networks. The final subchapters contain evaluation of research questions, discussion and recommendations for special pedagogical theory and practice.