VIKTORIN, Jan. Přístup k rozvoji percepčně-motorických funkcí u žáků s lehkým mentálním postižením na základních školách (Approach to the Development of Perception-motor Functions in Pupils with Mild Intellectual Disabilities at Primary Schools). Online. 1. vyd. Opava: Slezská univerzita, 2020, 137 pp. ISBN 978-80-7510-425-0.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Přístup k rozvoji percepčně-motorických funkcí u žáků s lehkým mentálním postižením na základních školách
Name in Czech Přístup k rozvoji percepčně-motorických funkcí u žáků s lehkým mentálním postižením na základních školách
Name (in English) Approach to the Development of Perception-motor Functions in Pupils with Mild Intellectual Disabilities at Primary Schools
Authors VIKTORIN, Jan.
Edition 1. vyd. Opava, 137 pp. 2020.
Publisher Slezská univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Book on a specialized topic
Field of Study 50302 Education, special
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form electronic version available online
WWW odborná kniha
Organization unit Faculty of Public Policies in Opava
ISBN 978-80-7510-425-0
Keywords (in Czech) inkluzivní vzdělávání; percepčně-motorické funkce; podpůrná opatření; žák s lehkým mentálním postižením; podmínky vzdělávání; školní poradenské pracoviště; školské poradenské zařízení; učitelé; vzdělávací proces
Keywords in English inclusive education; perception-motor functions; supportive measures; pupil with mild intellectual disability; conditions of the education; school counselling centre; school counselling facility; teachers; educational process
Tags Reviewed
Changed by Changed by: PhDr. Mgr. Jan Viktorin, Ph.D., učo 57347. Changed: 18/11/2021 12:10.
Abstract
Předkládaná monografie se zabývá analýzou úrovně percepčně-motorických funkcí u žáků s lehkým mentálním postižením na 1. stupni běžných základních škol. Teoretická část se zaměřuje na žáky s lehkým mentálním postižením v inkluzivní škole. Empirická část formuluje výzkumný problém, výzkumné otázky a použitou metodiku výzkumného šetření. Ve výzkumu jsou analyzovány rozhovory, které jsou zpracovány do kauzálních sítí. Závěrečné subkapitoly obsahují vyhodnocení výzkumných otázek, diskuzi a doporučení pro speciálně pedagogickou teorii a praxi.
Abstract (in English)
The presented monography deals with the analysis of the level of perception-motor functions in pupils with mild intellectual disabilities at the first degree of mainstream primary schools. The theoretical part focuses on pupils with mild intellectual disabilities in an inclusive school. The empirical part formulates the research problem, the research questions and used methodology of the research study. The research analyses interviews, which are processed into causal networks. The final subchapters contain evaluation of research questions, discussion and recommendations for special pedagogical theory and practice.
PrintDisplayed: 18/8/2024 03:12