B 2020

Přístupy a strategie ve vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení na základních školách hlavního vzdělávacího proudu

DOSTALOVÁ, Eva a Jan VIKTORIN

Základní údaje

Originální název

Přístupy a strategie ve vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení na základních školách hlavního vzdělávacího proudu

Název česky

Přístupy a strategie ve vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení na základních školách hlavního vzdělávacího proudu

Název anglicky

Approaches and Strategies in the Education of Pupils with Specific Learning Disabilities in Mainstream Primary Schools

Autoři

DOSTALOVÁ, Eva (203 Česká republika) a Jan VIKTORIN (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

1. vyd. Opava, 106 s. 2020

Nakladatel

Slezská univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Odborná kniha

Obor

50302 Education, special

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/47813059:19510/20:A0000268

Organizační jednotka

Fakulta veřejných politik v Opavě

ISBN

978-80-7510-422-9

Klíčová slova česky

inkluzivní vzdělávání; žák se specifickými poruchami učení; klasifikace specifických poruch učení; pedagogové; podpůrná opatření; přístupy a strategie ve vzdělávání; participující školské subjekty; vzdělávací proces

Klíčová slova anglicky

inclusive education; pupil with specific learning disabilities; classification of specific learning disabilities; teachers; supportive measures; approaches and strategies in education; participating school subjects; educational process

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 22. 1. 2024 21:56, PhDr. Mgr. Jan Viktorin, Ph.D.

Anotace

V originále

Předkládaná monografie se zabývá zjištěním a analýzou přístupů využívaných při edukaci žáků se specifickými poruchami učení v inkluzivním prostředí základních škol. Teoretická část se zaměřuje na žáky se specifickými poruchami učení v inkluzivní škole. Empirická část formuluje výzkumný problém, výzkumné cíle a použitou metodiku výzkumného šetření. Ve výzkumu jsou analyzovány data z dotazníků vlastní konstrukce, které jsou zpracovány pomocí tabulek. Závěrečné subkapitoly obsahují vyhodnocení stanovených hypotéz, závěry výzkumného šetření a doporučení pro speciálně pedagogickou teorii a praxi.

Anglicky

The presented monography deals with the identification and analysis of approaches used in the education of pupils with specific learning disabilities in the inclusive environment of primary schools. The theoretical part focuses on pupils with specific learning disabilities in an inclusive school. The empirical part formulates the research problem, research goals and the used methodology of the research survey. The research analyses data from self-designed questionnaires, which are processed using tables. The final subchapters contain an evaluation of the established hypotheses, the conclusions of the research survey and recommendations for special pedagogical theory and practice.