Detailed Information on Publication Record
2020
Přístupy a strategie ve vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení na základních školách hlavního vzdělávacího proudu
DOSTALOVÁ, Eva and Jan VIKTORINBasic information
Original name
Přístupy a strategie ve vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení na základních školách hlavního vzdělávacího proudu
Name in Czech
Přístupy a strategie ve vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení na základních školách hlavního vzdělávacího proudu
Name (in English)
Approaches and Strategies in the Education of Pupils with Specific Learning Disabilities in Mainstream Primary Schools
Authors
DOSTALOVÁ, Eva and Jan VIKTORIN
Edition
1. vyd. Opava, 106 pp. 2020
Publisher
Slezská univerzita
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Odborná kniha
Field of Study
50302 Education, special
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
electronic version available online
References:
Organization unit
Faculty of Public Policies in Opava
ISBN
978-80-7510-423-6
Keywords (in Czech)
inkluzivní vzdělávání; žák se specifickými poruchami učení; klasifikace specifických poruch učení; pedagogové; podpůrná opatření; přístupy a strategie ve vzdělávání; participující školské subjekty; vzdělávací proces
Keywords in English
inclusive education; pupil with specific learning disabilities; classification of specific learning disabilities; teachers; supportive measures; approaches and strategies in education; participating school subjects; educational process
Tags
Reviewed
Změněno: 22/1/2024 21:57, PhDr. Mgr. Jan Viktorin, Ph.D.
V originále
Předkládaná monografie se zabývá zjištěním a analýzou přístupů využívaných při edukaci žáků se specifickými poruchami učení v inkluzivním prostředí základních škol. Teoretická část se zaměřuje na žáky se specifickými poruchami učení v inkluzivní škole. Empirická část formuluje výzkumný problém, výzkumné cíle a použitou metodiku výzkumného šetření. Ve výzkumu jsou analyzovány data z dotazníků vlastní konstrukce, které jsou zpracovány pomocí tabulek. Závěrečné subkapitoly obsahují vyhodnocení stanovených hypotéz, závěry výzkumného šetření a doporučení pro speciálně pedagogickou teorii a praxi.
In English
The presented monography deals with the identification and analysis of approaches used in the education of pupils with specific learning disabilities in the inclusive environment of primary schools. The theoretical part focuses on pupils with specific learning disabilities in an inclusive school. The empirical part formulates the research problem, research goals and the used methodology of the research survey. The research analyses data from self-designed questionnaires, which are processed using tables. The final subchapters contain an evaluation of the established hypotheses, the conclusions of the research survey and recommendations for special pedagogical theory and practice.