2020
Přístupy a strategie ve vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení na základních školách hlavního vzdělávacího proudu
DOSTALOVÁ, Eva a Jan VIKTORINZákladní údaje
Originální název
Přístupy a strategie ve vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení na základních školách hlavního vzdělávacího proudu
Název česky
Přístupy a strategie ve vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení na základních školách hlavního vzdělávacího proudu
Název anglicky
Approaches and Strategies in the Education of Pupils with Specific Learning Disabilities in Mainstream Primary Schools
Autoři
DOSTALOVÁ, Eva a Jan VIKTORIN
Vydání
1. vyd. Opava, 106 s. 2020
Nakladatel
Slezská univerzita
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Odborná kniha
Obor
50302 Education, special
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
elektronická verze "online"
Odkazy
Organizační jednotka
Fakulta veřejných politik v Opavě
ISBN
978-80-7510-423-6
Klíčová slova česky
inkluzivní vzdělávání; žák se specifickými poruchami učení; klasifikace specifických poruch učení; pedagogové; podpůrná opatření; přístupy a strategie ve vzdělávání; participující školské subjekty; vzdělávací proces
Klíčová slova anglicky
inclusive education; pupil with specific learning disabilities; classification of specific learning disabilities; teachers; supportive measures; approaches and strategies in education; participating school subjects; educational process
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 22. 1. 2024 21:57, PhDr. Mgr. Jan Viktorin, Ph.D.
V originále
Předkládaná monografie se zabývá zjištěním a analýzou přístupů využívaných při edukaci žáků se specifickými poruchami učení v inkluzivním prostředí základních škol. Teoretická část se zaměřuje na žáky se specifickými poruchami učení v inkluzivní škole. Empirická část formuluje výzkumný problém, výzkumné cíle a použitou metodiku výzkumného šetření. Ve výzkumu jsou analyzovány data z dotazníků vlastní konstrukce, které jsou zpracovány pomocí tabulek. Závěrečné subkapitoly obsahují vyhodnocení stanovených hypotéz, závěry výzkumného šetření a doporučení pro speciálně pedagogickou teorii a praxi.
Anglicky
The presented monography deals with the identification and analysis of approaches used in the education of pupils with specific learning disabilities in the inclusive environment of primary schools. The theoretical part focuses on pupils with specific learning disabilities in an inclusive school. The empirical part formulates the research problem, research goals and the used methodology of the research survey. The research analyses data from self-designed questionnaires, which are processed using tables. The final subchapters contain an evaluation of the established hypotheses, the conclusions of the research survey and recommendations for special pedagogical theory and practice.