C
2020
Personality Assumptions and Attitudes Towards Business
RYLKOVÁ, Žaneta a Šárka ČEMERKOVÁ
Základní údaje
Originální název
Personality Assumptions and Attitudes Towards Business
Vydání
Spojené státy, Developing Entrepreneurial Competencies for Start-Ups and Small Business, od s. 59-72, 13 s. 2020
Další údaje
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
21100 2.11 Other engineering and technologies
Stát vydavatele
Spojené státy
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
elektronická verze "online"
Organizační jednotka
Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
Klíčová slova anglicky
Desire for Freedom; Desire for Success; Appetite for Risk-Taking; Organizational Skills
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
V originále
The chapter deals with factors that may affect the willingness to do business. Factors such as business economics knowledge, desire for freedom and success, appetite for risk-taking and organizational skills are examined as the pillars of potential businesses. Analysis of the factors shows the influence on the business establishment. The chapter is based on primary data collection from a recent survey from the Czech Republic and on comparison with international resources focused on aspects which influence the business establishment. The results indicated relationships between above-mentioned factors and their effects on the business establishment. Implications of these results, as well as directions for future research, are discussed.
Zobrazeno: 6. 1. 2025 15:52