2020
Nástroje ovlivňující chování zákazníka při rozhodování o nákupu ubytovacích, stravovacích a dalších služeb podniků cestovního ruchu.
STUCHLÍKOVÁ, JanaZákladní údaje
Originální název
Nástroje ovlivňující chování zákazníka při rozhodování o nákupu ubytovacích, stravovacích a dalších služeb podniků cestovního ruchu.
Název česky
Nástroje ovlivňující chování zákazníka při rozhodování o nákupu ubytovacích, stravovacích a dalších služeb podniků cestovního ruchu.
Název anglicky
TOOLS INFLUENCING CUSTOMER BEHAVIOUR WHEN DECIDING TO PURCHASE ACCOMMODATION, CATERING AND OTHER SERVICES OF TOURISM BUSINESSES
Autoři
STUCHLÍKOVÁ, Jana (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
první. Prešov, In: Cestovný ruch v dvadsaťstoročnici od prelomu milénií – výkony, výzvy, trendy. Recenzovaný nekonferenčný zborník medzinárodných vedeckých štúdií. od s. 117-122, 248 s. 2020
Nakladatel
Prešovská univerzita v Prešove
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50900 5.9 Other social sciences
Stát vydavatele
Slovensko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
elektronická verze "online"
Odkazy
Kód RIV
RIV/47813059:19240/20:A0000727
Organizační jednotka
Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě
ISBN
978-80-555-2575-4
Klíčová slova česky
Cestovní ruch; ubytovací a stravovací služby; faktory ovlivňující chování zákazníků
Klíčová slova anglicky
Tourism; accommodation and catering services; factors affecting customer behaviour
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 2. 3. 2021 12:09, Ing. Jana Stuchlíková
V originále
Příspěvek pojednává o vybraných faktorech ovlivňujících chování zákazníků při nákupu služeb v podnicích cestovního ruchu. Cílem je stručně shrnout, jaké aspekty působí na klienty při rozhodování o nákupu v současné turbulentní době nejvíce, a to jak v obecné rovině, tak rovněž v kontextu poskytování primárně ubytovacích služeb, stravovacích služeb a služeb cestovních kanceláří. Největší pozornost je zaměřena na stěžejní nástroje, které se nemalou měrou podílejí na úspěšnosti prodeje ať už nových nebo stávajících produktů cestovního ruchu. Kromě samotného produktu/služby, jeho ceny, způsobu distribuce a propagace, coby základních nástrojů marketingového mixu; pracovníků, produktových balíčků, spolupráce, materiální prostředí (physical evidence), coby rozšířeného marketingového mixu, jsou v příspěvku popsány i další významné aspekty jako budování značky, kvalita, využití moderních technologií, emoce ad.
Anglicky
The paper discusses selected factors influencing customer behaviour when purchasing services from tourism businesses. The aim is to briefly summarize what aspects affect clients the most in purchasing decisions in the current turbulent times, both in general terms and also in the context of providing primarily accommodation, catering and travel agency services. Most attention is focused on the core tools that make up in no small part of the success of sales of either new or existing tourism products. In addition to the product/service itself, its price, the way it is distributed and promoted, as essential tools of the marketing mix; workers, product packages, collaboration, material environment (physical evidence), as an expanded marketing mix, the post also describes other significant aspects such as brand building, quality, use of modern technology, emotion and more.