Detailed Information on Publication Record
2020
The Current Trends affecting Customer behaviour when buying Tourism Products
STUCHLÍKOVÁ, Jana and Milena BOTLÍKOVÁBasic information
Original name
The Current Trends affecting Customer behaviour when buying Tourism Products
Name in Czech
Současné trendy ovlivňující chování zákazníků při nákupu produktů cestovního ruchu
Authors
STUCHLÍKOVÁ, Jana (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Milena BOTLÍKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Edition
Granada, In 36th Conferecnce IBIMA 2020 - Sustainable Economic Development and Advancing Education Excellence in the Era of Global Pandemic (IBIMA), p. 11737-11744, 8 pp. 2020
Publisher
IBIMA
Other information
Language
English
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50900 5.9 Other social sciences
Country of publisher
United States of America
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
electronic version available online
RIV identification code
RIV/47813059:19240/20:A0000729
Organization unit
Faculty of Philosophy and Science in Opava
ISBN
978-0-9998551-5-7
Keywords (in Czech)
Cestovní ruch; produkt; chování zákazníků; moderní marketingové přístupy a technologie
Keywords in English
Tourism; product; customer behaviour; modern marketing approaches and technologies
Tags
International impact, Reviewed
Změněno: 3/3/2021 13:32, Ing. Milena Botlíková, Ph.D.
V originále
The paper discusses current trends affecting customer behaviour in order to briefly summarize what aspects affect clients when making purchasing decisions in the current turbulent times. Most attention is focused on the instruments that contribute most effectively to the success of sales of either new or existing tourism products. The contribution includes, among other things, graphically illustrated models with trends in popularity of individual forms of online marketing, examples of customer behaviour when buying tourist products and, last but not least, recommendations for companies, including an emphasis on sustainable development. In particular, secondary data from publicly available sources were used.
In Czech
Příspěvek se zabývá současnými trendy ovlivňujícími chování zákazníků s cílem stručně shrnout, jaké aspekty ovlivňují klienty při rozhodování o nákupu v současné turbulentní době. Největší pozornost je zaměřena na nástroje, které nejúčinněji přispívají k úspěchu prodeje nových nebo stávajících produktů cestovního ruchu. Příspěvek obsahuje mimo jiné graficky ilustrované modely s trendy v popularitě jednotlivých forem online marketingu, příklady chování zákazníků při nákupu turistických produktů a v neposlední řadě doporučení pro firmy, včetně důrazu na udržitelný rozvoj. Byly použity zejména sekundární údaje z veřejně dostupných zdrojů.