D 2020

The Current Trends affecting Customer behaviour when buying Tourism Products

STUCHLÍKOVÁ, Jana a Milena BOTLÍKOVÁ

Základní údaje

Originální název

The Current Trends affecting Customer behaviour when buying Tourism Products

Název česky

Současné trendy ovlivňující chování zákazníků při nákupu produktů cestovního ruchu

Autoři

STUCHLÍKOVÁ, Jana (203 Česká republika, garant, domácí) a Milena BOTLÍKOVÁ (203 Česká republika, domácí)

Vydání

Granada, In 36th Conferecnce IBIMA 2020 - Sustainable Economic Development and Advancing Education Excellence in the Era of Global Pandemic (IBIMA), od s. 11737-11744, 8 s. 2020

Nakladatel

IBIMA

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50900 5.9 Other social sciences

Stát vydavatele

Spojené státy

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

elektronická verze "online"

Kód RIV

RIV/47813059:19240/20:A0000729

Organizační jednotka

Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě

ISBN

978-0-9998551-5-7

Klíčová slova česky

Cestovní ruch; produkt; chování zákazníků; moderní marketingové přístupy a technologie

Klíčová slova anglicky

Tourism; product; customer behaviour; modern marketing approaches and technologies

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 3. 3. 2021 13:32, Ing. Milena Botlíková, Ph.D.

Anotace

V originále

The paper discusses current trends affecting customer behaviour in order to briefly summarize what aspects affect clients when making purchasing decisions in the current turbulent times. Most attention is focused on the instruments that contribute most effectively to the success of sales of either new or existing tourism products. The contribution includes, among other things, graphically illustrated models with trends in popularity of individual forms of online marketing, examples of customer behaviour when buying tourist products and, last but not least, recommendations for companies, including an emphasis on sustainable development. In particular, secondary data from publicly available sources were used.

Česky

Příspěvek se zabývá současnými trendy ovlivňujícími chování zákazníků s cílem stručně shrnout, jaké aspekty ovlivňují klienty při rozhodování o nákupu v současné turbulentní době. Největší pozornost je zaměřena na nástroje, které nejúčinněji přispívají k úspěchu prodeje nových nebo stávajících produktů cestovního ruchu. Příspěvek obsahuje mimo jiné graficky ilustrované modely s trendy v popularitě jednotlivých forem online marketingu, příklady chování zákazníků při nákupu turistických produktů a v neposlední řadě doporučení pro firmy, včetně důrazu na udržitelný rozvoj. Byly použity zejména sekundární údaje z veřejně dostupných zdrojů.