D 2020

The Current Trends affecting Customer behaviour when buying Tourism Products

STUCHLÍKOVÁ, Jana and Milena BOTLÍKOVÁ

Basic information

Original name

The Current Trends affecting Customer behaviour when buying Tourism Products

Name in Czech

Současné trendy ovlivňující chování zákazníků při nákupu produktů cestovního ruchu

Authors

STUCHLÍKOVÁ, Jana (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Milena BOTLÍKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)

Edition

Granada, In 36th Conferecnce IBIMA 2020 - Sustainable Economic Development and Advancing Education Excellence in the Era of Global Pandemic (IBIMA), p. 11737-11744, 8 pp. 2020

Publisher

IBIMA

Other information

Language

English

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50900 5.9 Other social sciences

Country of publisher

United States of America

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

electronic version available online

RIV identification code

RIV/47813059:19240/20:A0000729

Organization unit

Faculty of Philosophy and Science in Opava

ISBN

978-0-9998551-5-7

Keywords (in Czech)

Cestovní ruch; produkt; chování zákazníků; moderní marketingové přístupy a technologie

Keywords in English

Tourism; product; customer behaviour; modern marketing approaches and technologies

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 3/3/2021 13:32, Ing. Milena Botlíková, Ph.D.

Abstract

V originále

The paper discusses current trends affecting customer behaviour in order to briefly summarize what aspects affect clients when making purchasing decisions in the current turbulent times. Most attention is focused on the instruments that contribute most effectively to the success of sales of either new or existing tourism products. The contribution includes, among other things, graphically illustrated models with trends in popularity of individual forms of online marketing, examples of customer behaviour when buying tourist products and, last but not least, recommendations for companies, including an emphasis on sustainable development. In particular, secondary data from publicly available sources were used.

In Czech

Příspěvek se zabývá současnými trendy ovlivňujícími chování zákazníků s cílem stručně shrnout, jaké aspekty ovlivňují klienty při rozhodování o nákupu v současné turbulentní době. Největší pozornost je zaměřena na nástroje, které nejúčinněji přispívají k úspěchu prodeje nových nebo stávajících produktů cestovního ruchu. Příspěvek obsahuje mimo jiné graficky ilustrované modely s trendy v popularitě jednotlivých forem online marketingu, příklady chování zákazníků při nákupu turistických produktů a v neposlední řadě doporučení pro firmy, včetně důrazu na udržitelný rozvoj. Byly použity zejména sekundární údaje z veřejně dostupných zdrojů.