2020
			
	    
	
	
    Daň za modernitu: okolnosti kolaudace a zpřístupnění pavilonu pro Reinerovu fresku v zámecké zahradě v Duchcově v letech 1982–1983
HOCHEL, MarianBasic information
Original name
Daň za modernitu: okolnosti kolaudace a zpřístupnění pavilonu pro Reinerovu fresku v zámecké zahradě v Duchcově v letech 1982–1983
	Name in Czech
Daň za modernitu: okolnosti kolaudace a zpřístupnění pavilonu pro Reinerovu fresku v zámecké zahradě v Duchcově v letech 1982–1983
	Name (in English)
Tax For Modernity – Circumstances of Final Acceptance and Public Opening of the Pavilion for Reiner’s Fresco in Duchcov Chateau Garden in the Years 1982–1983
		Authors
HOCHEL, Marian (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
			Edition
 Monumentorum Custos 2019. Časopis pro památky severozápadních Čech, 2020, 1803-781X
			Other information
Language
Czech
		Type of outcome
Article in a journal
		Field of Study
60101 History
		Country of publisher
Czech Republic
		Confidentiality degree
is not subject to a state or trade secret
		References:
RIV identification code
RIV/47813059:19240/20:A0000736
		Organization unit
Faculty of Philosophy and Science in Opava
			Keywords (in Czech)
pavilon; Reinerova freska; Duchcov; kolaudace; 1982-1983
		Keywords in English
Pavilion; Reiner's Fresco; Duchcov; Final Approval; 1982-1983
		Tags
Tags
Reviewed
		
				
				Changed: 3/3/2021 12:59, PhDr. Marian Hochel, Ph.D.
				
		In the original language
Článek prezentuje výsledky výzkumu archivních pramenů dokumentujících okolnosti kolaudace pavilonu pro Reinerovu fresku v zámecké zahradě v Duchcově a jeho otevření pro veřejnost v letech 1982–1983. Analyzuje diskusi i limity tohoto zpřístupnění a zhodnocuje vztah barokní památky transferované v moderní architektuře k příslušnému místu paměti v kolektivní paměti regionu.
				In English
The paper summarizes the results of research into archival sources documenting the circumstances of the approval of the Pavilion for Reiner's fresco in the chateau garden in Duchcov and its opening to the public in 1982–1983. It analyzes the discussion and the limits of this access and evaluates the relationship of the Baroque monument transferred in modern architecture to the relevant place of memory in the collective memory of the region.