J
		
		2020
			
	    
Daň za modernitu: okolnosti kolaudace a zpřístupnění pavilonu pro Reinerovu fresku v zámecké zahradě v Duchcově v letech 1982–1983
	    HOCHEL, Marian
	
	
	
	    
	
     
 
	
	Basic information
	
		Original name
		Daň za modernitu: okolnosti kolaudace a zpřístupnění pavilonu pro Reinerovu fresku v zámecké zahradě v Duchcově v letech 1982–1983
	 
	
		Name in Czech
		Daň za modernitu: okolnosti kolaudace a zpřístupnění pavilonu pro Reinerovu fresku v zámecké zahradě v Duchcově v letech 1982–1983
	 
		
			Name (in English)
			Tax For Modernity – Circumstances of Final Acceptance and Public Opening of the Pavilion for Reiner’s Fresco in Duchcov Chateau Garden in the Years 1982–1983
		 
				Authors
				HOCHEL, Marian (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
 
			 
			
				Edition
				 Monumentorum Custos 2019. Časopis pro památky severozápadních Čech, 2020, 1803-781X
			 
		
Other information
		
	
		
			Type of outcome
			Article in a journal
		 
	
		
			Field of Study
			60101 History
		 
	
		
			Country of publisher
			Czech Republic
		 
	
		
			Confidentiality degree
			is not subject to a state or trade secret
		 
	
			
		
		
			RIV identification code
			RIV/47813059:19240/20:A0000736
		 
	
			
				Organization unit
				Faculty of Philosophy and Science in Opava
			 
		
		
			Keywords (in Czech)
			pavilon; Reinerova freska; Duchcov; kolaudace; 1982-1983
		 
		
			Keywords in English
			Pavilion; Reiner's Fresco; Duchcov; Final Approval; 1982-1983
		 
			
			
				
					In the original language
					Článek prezentuje výsledky výzkumu archivních pramenů dokumentujících okolnosti kolaudace pavilonu pro Reinerovu fresku v zámecké zahradě v Duchcově a jeho otevření pro veřejnost v letech 1982–1983. Analyzuje diskusi i limity tohoto zpřístupnění a zhodnocuje vztah barokní památky transferované v moderní architektuře k příslušnému místu paměti v kolektivní paměti regionu.
				 
				
					In English
					The paper summarizes the results of research into archival sources documenting the circumstances of the approval of the Pavilion for Reiner's fresco in the chateau garden in Duchcov and its opening to the public in 1982–1983. It analyzes the discussion and the limits of this access and evaluates the relationship of the Baroque monument transferred in modern architecture to the relevant place of memory in the collective memory of the region.
				  
				Displayed: 1/11/2025 00:54