J 2020

Landeskunde und Errinerungsorte in zwei Lehrwerken Deutsch als Fremdsprache

NÁLEPOVÁ, Jana

Basic information

Original name

Landeskunde und Errinerungsorte in zwei Lehrwerken Deutsch als Fremdsprache

Name in Czech

Reálie a paměti národa ve dvou učebnicích němčiny jako cizího jazyka

Name (in English)

Cultural Studies and emotions in two tetxtbooks for German as a foreign language

Authors

NÁLEPOVÁ, Jana (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

Linguistische Treffen in Wroclaw, Wroclaw, 2020, 2084-3062

Other information

Language

German

Type of outcome

Článek v odborném periodiku

Field of Study

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Country of publisher

Poland

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

References:

RIV identification code

RIV/47813059:19240/20:A0000737

Organization unit

Faculty of Philosophy and Science in Opava

Keywords (in Czech)

reálie; kultura; paměť národa

Keywords in English

cultural studies; pattern of interpretation; memory space

Tags

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 8/3/2021 13:22, Mgr. Jana Nálepová, Ph.D.

Abstract

V originále

Sprachenlernen geht über das Memorieren bloß rationaler Daten hinaus, und Sprachen lehren heißt u. a., den Lernenden landeskundliche und kulturelle Informationen zu vermitteln. Landeskunde kann ganz unterschiedliche Schwerpunkte setzen. Eine Möglichkeit der kulturwissenschaftlichen Landeskunde ist der Ansatz der Erinnerungsorte. Was die Ziele dieses Ansatzes sind und ob und wie er in einigen Lehrwerken für Deutsch als Fremdsprache präsentiert wird, ist das Thema dieses Beitrags.

In Czech

Vyučujeme-li cizí jazyk, neznamená to pouze učit fakta a jazyk, ale také zprostředkovat učícím se informace o zemích a kultuře zemí cílového jazyka, tedy reálie. Ale co má být obsahem těchto reálií, na to se názory mění. Jednou z možností jak přiblížit zájemcům dané země a jejich obyvatele je metoda, která se nazývá paměť národa. Co je cílem této metody a jak je prezentována v učebnicích německého jazyka je tématem příspěvku.