J 2021

Podpůrná opatření uplatňovaná při vzdělávání žáků s odlišným kulturním prostředím a jinými životními podmínkami ve školách hlavního vzdělávacího proudu

DOSTALOVÁ, Eva a Jan VIKTORIN

Základní údaje

Originální název

Podpůrná opatření uplatňovaná při vzdělávání žáků s odlišným kulturním prostředím a jinými životními podmínkami ve školách hlavního vzdělávacího proudu

Název česky

Podpůrná opatření uplatňovaná při vzdělávání žáků s odlišným kulturním prostředím a jinými životními podmínkami ve školách hlavního vzdělávacího proudu

Název anglicky

Supportive Measures Applied in Education of Pupils with Different Cultural Environment and Other Living Conditions in Mainstream Schools

Autoři

DOSTALOVÁ, Eva (203 Česká republika) a Jan VIKTORIN (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Štúdie zo špeciálnej pedagogiky, Prešov, Vydavateľstvo Prešovskej univerzity, 2021, 2585-7363

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50302 Education, special

Stát vydavatele

Slovensko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Kód RIV

RIV/47813059:19510/21:A0000272

Organizační jednotka

Fakulta veřejných politik v Opavě

Klíčová slova česky

inkluzivní vzdělávání; podpůrná opatření; žák s odlišným kulturním prostředím a jinými životními podmínkami; poradenství; základní škola; rodina

Klíčová slova anglicky

inclusive education; supportive measures; pupil with different cultural environment and other living conditions; counselling; primary school; family

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 22. 1. 2024 21:58, PhDr. Mgr. Jan Viktorin, Ph.D.

Anotace

V originále

Hlavním cílem výzkumu bylo analyzovat podpůrná opatření, která se aplikují v běžných základních školách během vzdělávání žáků s odlišným kulturním prostředím a jinými životními podmínkami. Na podkladě hlavního cíle byly stanoveny dílčí cíle, které byly zaměřeny především na určení nejčastěji doporučovaného stupně podpůrných opatření u žáků s odlišnými kulturními a životními podmínkami, identifikaci nejčastěji uplatňované oblasti podpůrných opatření při edukaci žáků s odlišnými kulturními a životními podmínkami a na zjištění úrovně spolupráce učitelů a poradenských pracovníků při edukaci těchto žáků. K těmto cílům byly stanoveny tři hypotézy, které ověřoval výzkum. Všechny hypotézy byly po vyhodnocení výsledků potvrzeny. Cíle výzkumu byly dosaženy za použití kvantitativní metody s technikou dotazníku.

Anglicky

Main objective of the research was to analyse supportive measures that are applied in mainstream schools during the education of pupils with different cultural environment and other living conditions. Based on the main objective, we set partial objectives, which were focused on determining the most recommended degree of supportive measures for pupils with different cultural and living conditions primarily, identifying the most frequently applied area of supportive measures in education of pupils with different cultural and living conditions and finding out the level of cooperation of teachers and counselling staff in the education of these pupils. Three hypotheses were set for these objectives, which were verified by the research. All hypotheses were confirmed after the evaluation of the results. The research objectives were achieved using a quantitative method with the technique of the questionnaire.