2021
Podpůrná opatření uplatňovaná při vzdělávání žáků s odlišným kulturním prostředím a jinými životními podmínkami ve školách hlavního vzdělávacího proudu
DOSTALOVÁ, Eva a Jan VIKTORINZákladní údaje
Originální název
Podpůrná opatření uplatňovaná při vzdělávání žáků s odlišným kulturním prostředím a jinými životními podmínkami ve školách hlavního vzdělávacího proudu
Název česky
Podpůrná opatření uplatňovaná při vzdělávání žáků s odlišným kulturním prostředím a jinými životními podmínkami ve školách hlavního vzdělávacího proudu
Název anglicky
Supportive Measures Applied in Education of Pupils with Different Cultural Environment and Other Living Conditions in Mainstream Schools
Autoři
DOSTALOVÁ, Eva (203 Česká republika) a Jan VIKTORIN (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Štúdie zo špeciálnej pedagogiky, Prešov, Vydavateľstvo Prešovskej univerzity, 2021, 2585-7363
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50302 Education, special
Stát vydavatele
Slovensko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Kód RIV
RIV/47813059:19510/21:A0000272
Organizační jednotka
Fakulta veřejných politik v Opavě
Klíčová slova česky
inkluzivní vzdělávání; podpůrná opatření; žák s odlišným kulturním prostředím a jinými životními podmínkami; poradenství; základní škola; rodina
Klíčová slova anglicky
inclusive education; supportive measures; pupil with different cultural environment and other living conditions; counselling; primary school; family
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 22. 1. 2024 21:58, PhDr. Mgr. Jan Viktorin, Ph.D.
V originále
Hlavním cílem výzkumu bylo analyzovat podpůrná opatření, která se aplikují v běžných základních školách během vzdělávání žáků s odlišným kulturním prostředím a jinými životními podmínkami. Na podkladě hlavního cíle byly stanoveny dílčí cíle, které byly zaměřeny především na určení nejčastěji doporučovaného stupně podpůrných opatření u žáků s odlišnými kulturními a životními podmínkami, identifikaci nejčastěji uplatňované oblasti podpůrných opatření při edukaci žáků s odlišnými kulturními a životními podmínkami a na zjištění úrovně spolupráce učitelů a poradenských pracovníků při edukaci těchto žáků. K těmto cílům byly stanoveny tři hypotézy, které ověřoval výzkum. Všechny hypotézy byly po vyhodnocení výsledků potvrzeny. Cíle výzkumu byly dosaženy za použití kvantitativní metody s technikou dotazníku.
Anglicky
Main objective of the research was to analyse supportive measures that are applied in mainstream schools during the education of pupils with different cultural environment and other living conditions. Based on the main objective, we set partial objectives, which were focused on determining the most recommended degree of supportive measures for pupils with different cultural and living conditions primarily, identifying the most frequently applied area of supportive measures in education of pupils with different cultural and living conditions and finding out the level of cooperation of teachers and counselling staff in the education of these pupils. Three hypotheses were set for these objectives, which were verified by the research. All hypotheses were confirmed after the evaluation of the results. The research objectives were achieved using a quantitative method with the technique of the questionnaire.